17.05.10, 21:33
Finałowa gala konkursu, organizowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa i "Gazetę Wyborczą" odbyła się 16. maja br. w Sali Koncertowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Pierwszą Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego za reportaż literacki – otrzymał ją Jean Hatzfeld za książkę "Strategia antylop" w tłumaczeniu Jacka Giszczaka. Jury pod przewodnictwem Małgorzaty Szejnert wybrało laureata spośród kilkudziesięciu zgłoszeń z całego świata.
Finałowa gala konkursu, organizowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa i "Gazetę Wyborczą" odbyła się 16. maja br. w Sali Koncertowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego i czek na kwotę 50 tys. zł otrzymał Jean Hatzfeld za książkę "Strategia antylop" wydawnictwa Czarne. Nagrodę w wysokości 15 tys. zł odebrał również tłumacz zwycięskiej publikacji - Jacek Giszczak.
Pozostałe cztery wyróżnienia trafiły do: Klausa Brinkbäumera za książkę "Afrykańska odyseja" (z niemieckiego przełożyła Joanna Czudec, wyd. Czarne), Wojciecha Jagielskiego za "Nocnych wędrowców" (wyd. WAB), Włodzimierza Nowaka za "Serce narodu koło przystanku" (wyd. Czarne) oraz Riccardo Orizio za "Zaginione białe plemiona. Podróż w poszukiwaniu zapomnianych mniejszości" (z włoskiego przełożyli Joanna Ugniewska i Mateusz Salwa, wyd. Czarne).
W trakcie gali wręczono także nagrody i wyróżnienia w konkursie edukacyjnym "Moja wojna futbolowa", który towarzyszył Nagrodzie. Pierwsze miejsce zdobył teledysk "Moja wojna Futbolowa" w wykonaniu uczniów Christophera Grzybowskiego i Piotra Króla z XLIV L.O. im. Antoniego Dobiszewskiego w Warszawie. Druga nagroda trafiła do Aliny Tuchołki z XCIX L.O. z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta w Warszawie za pracę: "Moja wojna futbolowa".
Zwycięzcy otrzymali laptopy Firmy Asus, a szkoły, z których pochodzą zwycięskie projekty, dostaną do swoich bibliotek kolekcję książek Ryszarda Kapuścińskiego wydaną nakładem Agory.
Organizatorami Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego byli: Miasto st. Warszawa i "Gazeta Wyborcza".
Honorowy patronat nad Nagrodą objęła Alicja Kapuścińska, żona zmarłego wybitnego reportera.
Patroni medialni: portal Warszawa.gazeta.pl, Radio TOK FM, AMS, "Przekrój".
Nagroda była promowana w telewizji (TVP Warszawa, TVN Warszawa), radiu (Radio PiN, Radio Złote Przeboje, Radio Kampus, Radio Roxy FM), w "Gazecie Wyborczej" i jej dodatkach, na stronach internetowych Grupy Gazeta.pl, w wagonach metra na CityInfoTV, na ulotkach i plakatach dystrybuowanych na terenie Warszawy oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w stolicy.
Kreację kampanii przygotował dział promocji stołecznej redakcji "Gazety Wyborczej", projekt graficzny - Olin Gutowski. Media zaplanowała Grupa Radiowa Agory Radiowe Doradztwo Reklamowe i Starlink.