29.12.11, 18:10
Pierwsza w Polsce kompleksowa kampania zakupów grupowych, realizowana przez serwis Citeam.pl, zakończyła się zdaniem wydawcy sukcesem.
Pierwsza w Polsce kompleksowa kampania zakupów grupowych, realizowana przez serwis Citeam.pl, zakończyła się zdaniem wydawcy sukcesem. Portal notuje obecnie ponad 2,5 razy częstsze odwiedziny – wg najnowszych danych Megapanel ma już ok. 2,2 mln real users. Wzrosła również znacząco znajomość marki Citeam.pl – taką świadomość deklaruje już aż 71 proc. Internautów z grupy docelowej, co daje serwisowi drugie miejsce w rankingu.
Pierwsza całościowa kampania zakupów grupowych w Polsce została przeprowadzona przez serwis Citeam pl. w październiku tego roku. Działania prowadzone pod hasłem „Masz odwagę lekko zgrzeszyć?” obejmowały spoty reklamowe w wiodących stacjach telewizyjnych i radiowych, outdoor, kino, internet oraz eventy pod nazwą „Salony Grzechu” wdrażane w pięciu największych miastach. Kampania była wdrażana z myślą o osiągnięciu następujących celów: zwiększenia poziomu odwiedzin portalu, ilości transakcji, oraz poprawy znajomości serwisu.
Cel I: brand awareness
Dzięki prowadzonym działaniom świadomość marki Citeam.pl jako serwisu zakupów grupowych wzrosła z 29 proc. sprzed kampanii do 71 proc. według badań pod koniec listopada (SMG KRC Millward Brown). Tym samym serwis uplasował się na drugiej pozycji rankingu rozpoznawalności polskich platform zakupów grupowych notując największy skok w porównaniu do konkurencyjnych marek.
Największa rozpoznawalność marki wg analiz SMG KRC Millward Brown dotyczy mieszkańców dużych miast (powyżej 500 tys.) i plasuje się na poziomie 82 proc. Najwyższą świadomością zakupów grupowych pod flagą Citeam.pl charakteryzują się osoby młode – dotyczy to aż 77 proc. Polaków w wieku 24-27 lat.
Zbadano również wpływ reklamy inspirowanej filmem "Kac Vegas", która stanowiła wiodący element kampanii. Ze spotem zetknęło się co najmniej raz aż 32,8 mln Polaków, a dwóch na trzech odbiorców dobrze skojarzyło markę Citeam.pl z serwisem zakupów grupowych. Podobna liczba osób zadeklarowała częstsze wizyty na portalu po zetknięciu się z reklamami kampanii „Masz odwagę lekko zgrzeszyć?”. Największą siłę przebicia do świadomości odbiorców kampanii generował Internet – 69 proc. osób surfujących w sieci zetknęło się z reklamą Citeam.pl, natomiast działania promocyjne prowadzone w telewizji zapamiętała ponad połowa Polaków.
Cel II: wzrost liczby użytkowników
Efektem kampanii był również istotny wzrost liczby użytkowników serwisu. "Zanotowaliśmy przyrost ruchu na serwisie o 250 proc. w porównaniu do września – październik zakończyliśmy z 2,175 mln real users. Co więcej, tendencja ta utrzymała się również po zakończeniu kampanii" – podsumowuje Izabela Jaskólska, Marketing Manager Citeam.pl.
Dane serwisu wskazują jeszcze większy wzrost pod względem liczby unikalnych użytkowników w listopadzie – trzykrotnie wyższy niż średnia odwiedzin notowanych przez Citeam.pl w miesiącu poprzedzającym kampanię.
Cel III: wzrost transakcyjności
Kolejnym z celów postawionych przed kampanią „Masz odwagę lekko zgrzeszyć?” był wzrost transakcyjności na serwisie Citeam.pl. Większy ruch notowany na portalu przełożył się także na większą liczbę sprzedanych kuponów zniżkowych – w październiku transakcyjność wzrosła niemal dwukrotnie w porównaniu do średniej w ostatnich sześciu miesiącach.
Kolejny okres, listopad, zakończył się z ustabilizowaną liczbą dokonanych transakcji. "Zanotowaliśmy wynik lepszy o ponad 150 proc. od średniej z ostatniego półrocza. Wierzymy, że liczba ta utrzyma się na podobnym poziomie, gdyż cały czas pracujemy nad zwiększaniem atrakcyjności ofert zgodnie z hasłem postawionym przed kampanią" – podsumowuje Marta Krauze, dyrektor zarządzający Citeam.pl.
"Jesteśmy zadowoleni z wyników kampanii. Jej zadaniem było nakłanianie Polaków do częstszego oddawania się przyjemnościom, czasami nawet tym nieco grzesznym. Zakupy grupowe są stworzone do tego, by dzięki atrakcyjnej zniżce umożliwiać skorzystanie z takich atrakcji, które wcześniej były poza naszym zasięgiem" – podsumowuje Izabela Jaskólska z Citeam.pl.
Akcję przygotowała i zrealizowała krakowska agencja Opcom we współpracy z firmami Starcom i dotPR. Za koncepcję i realizację eventów Salony Grzechu odpowiedzialna była agencja Eskadra Events.