06.04.12, 21:11
Tegoroczne obchody Międzynarodowego Dnia Teatru po raz trzeci uświetni cykl imprez zorganizowanych pod hasłem „Dotknij teatru”. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał popularność tego projektu w mediach w 2011 roku.
Tegoroczne obchody Międzynarodowego Dnia Teatru po raz trzeci uświetni cykl imprez zorganizowanych pod hasłem „Dotknij teatru”. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał popularność tego projektu w mediach w 2011 roku.
Przy spadającym udziale wydatków na kulturę w budżecie statystycznego Polaka, teatr pozostaje niezmiennie na ostatnim miejscu wśród wybieranych form aktywności kulturalnej. Z danych wynika, że tylko niespełna jedna piąta dorosłych obejrzała w ubiegłym roku spektakl (źródło: Aktywności i doświadczenia Polaków w roku 2011, Centrum Badań Opinii Społecznej, styczeń 2012 r.). Aktywizacji mieszkańców służyć mają m.in. takie akcje jak łódzki projekt „Dotknij teatru”, który szeroko popularyzuje tę dziedzinę sztuki przez realizację nieodpłatnych happeningów, przedstawień, warsztatów, prelekcji czy akcji plenerowych.
Organizowane po raz trzeci przedsięwzięcie zyskało rangę ogólnopolską. Do akcji włączyły się województwa śląskie, wielkopolskie i mazowieckie. Jak wynika z badania agencji informacyjnej „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, inicjatywa cieszy się również coraz większym zainteresowaniem mediów. W roku 2011 pojawiło się na jej temat ponad trzykrotnie więcej informacji niż w pierwszej edycji programu. Fraza „dotknij teatru” występowała najczęściej w internecie (126 razy), rzadziej w prasie (22). Odnotowano 9 tekstów na ten temat w radiu i telewizji.
Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów obliczyli także ekwiwalent reklamowy publikacji dotyczących akcji „Dotknij teatru”. Łączna wartość materiałów przekroczyła kwotę 260 tys. zł. Największy poziom AVE – blisko 150 tys. zł - osiągnęły materiały z prasy.
Badanie zostało przeprowadzone na podstawie 1100 tytułów prasowych, prawie 5 mln źródeł internetowych oraz przeszło 100 stacji telewizyjnych i radiowych.