28.03.14, 11:31
Pierwsze miesiące nie spowodowały dużego wzrostu słuchalności stacji. Jednak ostatnie działania reklamowe spowodowały większe zainteresowanie stacją.
Udział stacji w ostatniej fali (grudzień 2013 r. – luty 2014 r.) w rynku radiowym w Polsce wyniósł 1,2 proc. (udział w słuchaniu radia). To wzrost w porównaniu z analogicznym okresem czasu sprzed 12 miesięcy o 0,4 p.p. Przypomnijmy, że rok wcześniej stacja działała jako Planeta FM. Sieć znacząco wyprzedza m.in. Wawę i Antyradio, ale też trzeba odnotować, że ma większy zasięg techniczny. Na niewielu lokalnych rynkach stacja radzi sobie dobrze. Stacja nawet w małym wymiarze nie powtórzyła sukcesu sieci Plus. Przyjrzymy się największym miastom, gdzie jest obecna nowa sieć radiowa.
Aglomeracja Śląska
Tu prężnie działało Radio Planeta FM za czasów Jacka Pluty. Jednak po odejściu ówczesnego dyrektora ze stacji, sieć zaczęło wyraźnie tracić. Udział Zet Gold na Śląsku nie jest imponujący – to tylko 2 proc. (wzrost z 1,4 proc.). Stacja wyraźnie przegrywa ze Złotymi Przebojami (5,1 proc.), ale też i silnie zakorzenionymi lokalnymi stacjami jak Radio Piekary czy Radio Fest.
Łódź
Mimo stosunkowo skromnej konkurencji, stacja zanotowała w ostatniej fali tylko 1,9 proc. udziału w rynku. To oznacza spadek o 0,3 p.p. Stacja przegrywa tu rywalizacje nawet z mniej popularniejszym formatem realizowanym przez Zet Chilli.
Kraków
Udział stacji wzrósł z 0,8 proc. do 1,9 proc. Do tak wyraźnego wzrostu przyczyniła się m.in. widoczna kampania reklamowa w mieście. Stacja jednak przegrywa z Radiem Plus czy Złotymi Przebojami.
Warszawa
Radio Zet Gold w Warszawie zwiększyło udział w rynku z 1 proc. do 1,5 proc. Stacja jednak przegrywa m.in. z Radiem Kolor, VOX FM czy Złotymi Przebojami.
Wrocław
Udział stacji wyraźnie wzrósł – z 0,5 proc. do 1,8 proc. Stacja wyprzedziła m.in. Zet Chilli i RMF MAXXX.
Poznań
W tym mieście wyraźnie widać, że sieć nie wzbudziła dużego zainteresowania słuchaczy. Udział radia spadł z 1,9 proc. do 1,6 proc. Zet Gold wygrywa m.in. z Radiem Maryja, Dwójką i Czwórką.
Toruń
W tym mieście w badaniach stacja poszybowała mocno w górę. Udział stacji wzrósł z 2,8 proc. do 10,8 proc. (aż io 8 p.p.). Stacja jest na czwartym miejscu w rankingu i ustępuje tylko Radiu Gra, Trójce i RMF-owi. W Torunie nie nadają złote przeboje ani sieć VOX FM i Plus. Zet Gold w Toruniu wcześniej nadawała swój program jako Radio Plus Toruń.
Kielce
W tym mieście wyraźnie wzrosło zainteresowanie stacją. Udział stacji wzrósł z 4,2 proc. do 6,9 proc. Wcześniej jednak nadawało tu Radio Planeta, które nie miało formatu młodzieżowego. Zet Gold w Kielcach zajmuje piąte miejsce. W mieście nie nadaje Radio Złote Przeboje.
Sieć Zet Gold rozpoczęło nadawanie programu 1 lipca 2013 r. Działalność stacji zainaugurowano utworem „Gold” zespołu Spandau Ballet. Sieć nadaje w 16 miastach Polski. Swój program kieruje do dojrzałych słuchaczy. Radio ZET Gold powstało w miejsce dotychczasowej sieci Planeta FM oraz Radia PLUS Toruń i Radia Traffic FM (Wrocław). Liner stacji brzmi: „Zawsze Wielkie Przeboje”. Jej logotyp ściśle nawiązuje do logotypu Radia ZET. Radio ZET Gold można usłyszeć w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Bielsku-Białej, Toruniu, Opolu, Kielcach, Olsztynie, Mrągowie, Giżycku, Iławie, Koninie i Słupcy. W zasięgu technicznym znajduje się łącznie ponad 7 mln 860 tys. słuchaczy.
Program stacji został uspójniony dla całej sieci. Równocześnie zachowano lokalny charakter poszczególnych rozgłośni zgodnie z koncesjami. Na antenie Radio ZET Gold będzie można usłyszeć największe melodyjne przeboje ostatnich dekad, wśród nich utwory takich artystów jak Charles Aznavour, Dalida, Romina Power i Al Bano, Ricchi e Poveri, Eruption czy Fiction Factory. Nie zabraknie również polskich wykonawców na czele z Marylą Rodowicz, Krzysztofem Krawczykiem, grupą 2+1, czy Anną Jantar.