23.07.14, 17:14
Zumi.pl (serwis z Grupy Onet.pl) wprowadził nowy system oceniania i rekomendacji firm. Celem twórców nowej funkcjonalności jest dostarczenie użytkownikowi większej ilości informacji o firmie a także możliwość wyrażenia opinii i ocenienia jej.
Od teraz użytkownicy ZUMI oprócz możliwości znalezienia firmy, zlokalizowania jej na mapie oraz zapoznania się z jej opisem czy ofertą, będą mogli ocenić firmę oraz podzielić się swoją opinią o niej. Tym samym Zumi wkroczył w obszar poleceń i rekomendacji firm, angażując użytkowników w tworzenie treści na serwisie.
„Wdrożenie ocen oraz komentarzy firm w Zumi jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom zarówno naszych 4 milinów użytkowników jak i ponad 1 miliona firm obecnych w Zumi. Użytkownicy Zumi oczekują nie tylko nie tylko odpowiedzi na pytanie „co? gdzie? jak?” ale również „czy warto?”. Z drugiej strony właściciele firm wiedzą, że poprzez pozytywne opinie swoich klientów budują swoją przewagę konkurencyjną na rynku” - mówi Tadeusz Palowski, Kierownik Zespołu Produktów E-commerce w Grupie Onet.pl.
System ocen oraz system opinii został wdrożony we wszystkich tzw. ZumiPage, czyli stronach prezentujących profil Firmy. Oceny będą mogły być dodawane w skali od 1 do 5 i są prezentowane na liście wyników w postaci gwiazdek (wraz z ilością oddanych głosów). System opinii natomiast umożliwia dodanie słownych komentarzy osób będących klientami firmy. Systemy są odrębne od siebie, co oznacza to, że użytkownik może ocenić, skomentować albo zrobić jedno lub drugie i nie musi być do tego zalogowany.
Twórcy systemu zabezpieczyli serwis przed masowym dodawaniem ocen i komentarzy przez użytkowników. Polega ono na tym, że konkretną firmę można ocenić tylko raz w danym okresie czasu. Takie rozwiązanie umożliwia powtórną ocenę Firmy przez użytkownika w momencie, kiedy po raz kolejny korzystał z jej usług, jednocześnie chroniąc przed nieuczciwymi praktykami.