Facebook zaprezentował platformę reklamową Atlas, zbudowaną wokół podstawowych obecnie wymagań nowoczesnego marketingu: konieczności dotarcia do użytkowników na różnych urządzeniach oraz ścisłego powiązania wyświetlanych reklam na stronach internetowych z zakupami offline.
Atlas ma umożliwiać marketing oparty na konsumentach, czyli docieranie z przekazem marketingowym do rzeczywistych osób z uwzględnieniem różnych urządzeń, platform i wydawców. Atlas ma pozwalać łączyć kampanie online z rzeczywistą sprzedażą offline.
Atlas został stworzony od podstaw, używając zupełnie nowego kodu. Platforma ma wbudowane funkcje wyboru grup odbiorców i pomiaru skuteczności kampanii. Nowe sposoby oceny efektywności środków przekazu, których funkcje raportowania i pomiaru są skoncentrowane na konsumentach, jeszcze bardziej ułatwiają prowadzenie działań marketingowych. Te dane mają prowadzić do lepszej optymalizacji, a tym samym lepszego wykorzystania budżetu reklamowego.
Omnicom jest pierwszą firmą holdingową, która podpisała umowę o partnerstwie w dziedzinie wyświetlania i pomiaru skuteczności reklam z platformą Atlas w skali całej agencji. Technologia Neustar stosowana przez Omnicom oraz platforma Atlas zostaną zintegrowane, aby zapewnić większą automatyzację klientom Omnicom, takim jak Pepsi i Intel, którzy testują tę platformę jako jedni z pierwszych.
Atlas współpracuje także z grupą kluczowych partnerów z branż wyszukiwania, mediów społecznościowych i zarządzania kreatywnego oraz z wydawcami. Partnerzy ci umożliwią płynną integrację marketingu opartego na konsumentach z kolejnymi kanałami i platformami.