23.03.15, 10:29
Niecodzienna kampania społeczna przygotowana przez agencję kreatywną Skyboat dla Centrum Myśli Jana Pawła II stanęła w ogniu krytyki. Swój stanowczy sprzeciw wyraził ks. prałat Jan Kabziński, Prezes Centrum Jana Pawła II w Krakowie.
"Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się!" w Krakowie oraz Sanktuarium Świętego Jana Pawła II z ogromnym zaniepokojeniem przyjęło kampanię Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie rzekomo przypominającą o 10 rocznicy odejścia do Domu Ojca Papieża Jana Pawła II" - napisał w specjalnym oświadczeniu ks. prałat Jan Kabziński, Wikariusz Biskupi, Prezes Centrum Jana Pawła II w Krakowie i zarazem Kustosz Sanktuarium św. Jana Pawła II.
Ks. prałat Kabziński stanowczo podkreśla, że wykorzystywanie wizerunku świętego Papieża i promowanie haseł, które jednoznacznie kojarzą się z kampanią wyborczą prowadzoną w tym czasie, jest niedopuszczalne. "Zgodnie z decyzją Kościoła po beatyfikacji i kanonizacji świętego Jana Pawła II dniem Jego wspomnienia jest 22 października; zatem dzień 2 kwietnia - choć jest historyczną datą odejścia do Domu Ojca Papieża Jana Pawła II - nie powinien już być wykorzystywany do organizowania wszelkiego rodzaju uroczystości przypominających o śmierci Papieża, a tym bardziej kampanii, które z osobą Świętego nie mają nic wspólnego. Polacy, pamiętający moment odejścia Papieża do Domu Ojca, dzisiaj proszą o Jego wstawiennictwo w niebie" - pisze ks. Kabziński.
Zdaniem prałata, wierni, spoglądający na oficjalny obraz z beatyfikacji i kanonizacji świętego, przypominają sobie Jego nauczanie i wielkie dziedzictwo, które pozostawił. "Natomiast wizerunek papieża, który jest promowany w kampanii Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie, delikatnie mówiąc, został pozbawiony sacrum, na co w imieniu Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się! w Krakowie oraz pielgrzymów przybywających do Sanktuarium Świętego Jana Pawła II w Krakowie nie można się zgodzić" - podkreśla ks. prałat Kabziński.