18.05.16, 09:00
Credit Agricole wykorzystał badania neuromarketingowe przygotowując koncepcję swojego najnowszego spotu. W reklamie zachęcającej do przeniesienia konta wystąpiła aktorka Karolina Gruszka.
Pracując nad strategią komunikacji, Credit Agricole wykorzystał badania neuromarketingowe. Główną w nich rolę odgrywa pomiar sygnałów generowanych przez ludzki organizm w czasie oglądania reklamy: aktywności fal mózgowych, reakcji skórno-galwanicznej czy uwagi wzrokowej. Badania pokazały, że wybrany przez bank koncept uzyskał ponadprzeciętnie pozytywny wynik reakcji neurofizjologicznych (powyżej benchmarku) i testowana komunikacja angażowała badanych niemalże od początku reklamy. Powyższe wnioski miały także potwierdzić badania jakościowe i ilościowe.
Bank do udziału w reklamie zaprosił Karolinę Gruszkę. W spocie, w symboliczny sposób doradcy przenieśli ją na czerwonym szezlongu do Credit Agricole. Bank w ten sposób chciał podkreślić prosty, przyjazny, wygodny dla klienta proces przenoszenia rachunku z innego banku, a także nawiązał do wcześniej wykorzystywanego w komunikacji czerwonego krzesła.
Koncepcje kreatywną kampanii przygotowała Agencja Reklamowa JUST, a media tradycyjne (radio, telewizja) zaplanował i kupił dom mediowy Arena Media. 30 i 15-sekundowe spoty emitowane są w kanałach TV oraz VOD (TVP1, TVP2, TVN, TVP; w 50 stacjach tematycznych). Działania w internecie zaplanował dom mediowy Value Media, a kreacje internetowe, na bazie KV stworzonego przez JUST, przygotowała agencja Point of View. Uzupełnieniem działań są materiały BTL. Plakaty i ulotki pojawiły się we wszystkich placówkach banku. Informacje o promocji klienci znajdą także na ekranach bankomatów i witrynach oraz drzwiach oddziałów