19.10.16, 20:00
15 października br. na krakowskich ulicach pojawiły się billboardy z apelem znanych i lubianych krakowian, popierających inicjatywę 94%.
Ambasadorami akcji edukacyjnej 94% są, m.in.: Jerzy Stuhr, Krzysztof Globisz, Andrzej Sikorowski, Robert Makłowicz, Grzegorz Turnau i Zbigniew Wodecki, włączyła się także nasza agencja. Opus B zaangażował się pro bono w stworzenie pełnej koncepcji kreatywnej oraz w realizację kampanii.
Kampania 94% to edukacyjny projekt zainicjowany przez grupę mieszkańców Krakowa – miasta, w którym problem smogu i szkodliwego wpływu na zdrowie mieszkańców jest bardzo zauważalny. Według szacunków WHO rocznie z powodu smogu umiera w Krakowie ok. 1400 osób. Z przeprowadzonych niedawno badań sondażowych wynika, że 94% krakowian chce jak najszybszych działań w celu redukcji smogu. Mimo świadomości problemu, mieszkańcy Krakowa nie zawsze wiedzą, jak postępować w okresie, kiedy są narażeni na szkodliwe działanie smogu – dlatego właśnie powstała inicjatywa edukacyjna 94%.
W kampanii, która potrwa w Krakowie przez kilka tygodni, wykorzystane są billboardy, ekrany LED oraz regionalne stacje radiowe. Opus B odpowiada za kreację i produkcję materiałów graficznych i animacji, współpracę z artystami oraz wspiera kampanię w social media. Partnerem mediowym akcji 94% jest IQ Media.
Agencja wspiera inicjatywę pro bono.