31.12.17, 09:00
Radio TOK FM jest nowym liderem w stolicy – wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 czerwca 2017 r. do 30 listopada 2017 r. (Warszawa).
Radio TOK FM awansowało na pierwsze miejsce w Warszawie pod względem słuchania radia. Stacja w ostatniej fali zanotowała 10,9 proc. udziału w rynku. To w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku oznacza wzrost udziałów o 1,5 p.p. Na drugie miejsce spadło Radio Zet (ze stratą 2,2 p.p.). Trzecie miejsce należy do RMF FM (wzrost o 0,2 p.p.).
Pierwsze miejsce dla stacji z formatu news&talk to zdaniem Adama Fijałkowskiego, wiceprezesa Grupy Radiowej Agory to wyjątkowy sukces. „Warszawa jest bardzo trudnym rynkiem radiowym - o słuchaczy zabiegają na nim liczne i zróżnicowane rozgłośnie. Tym bardziej jestem dumny z zaangażowanej, długoletniej pracy zespołu Radia TOK FM, która sprawiła, że stacja ma coraz szersze grono wiernych odbiorców, doceniających jej unikalną formułę. Jestem przekonany, że TOK FM pozostanie ulubionym radiem wielu warszawiaków, którzy słuchają go, żeby zrozumieć otaczający nas świat” – dodaje Fijałkowski.
Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły takie rozgłośnie jak: Trójka (strata 0,2 p.p.), Jedynka (strata 0,8 p.p.), Eska (wzrost o 1,1 p.p.), VOX FM (strata 0,1 p.p.), Pogoda (wzrost o 0,4 p.p.), RMF Classic (wzrost aż o 1,6 p.p.), Eska Rock (strata 0,1 p.p.).
Spore spadki dotknęły m.in. Złote Przeboje (strata 1 p.p.), Antyradio (strata 1,1 p.p.), Chillizet (strata 1 p.p.), Radio Maryja (strata 0,8 p.p.).
W ostatniej fali na popularności znacznie zyskało Rock Radio (wzrost o 1,3 p.p.).
Udział stacji radiowych w Warszawie
grudzień 2015 : maj 2016 | czerwiec 2016 : listopad 2016 | grudzień 2016 : maj 2017 | czerwiec 2017 : listopad 2017 | |
Radio TOK FM | 7,5% | 9,4% | 8,8% | 10,9% |
Radio ZET | 12,0% | 13,0% | 12,2% | 10,8% |
Radio RMF FM | 8,7% | 9,7% | 8,6% | 9,9% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 12,2% | 9,8% | 11,3% | 9,6% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 6,6% | 7,8% | 6,3% | 7,0% |
Radio ESKA Warszawa | 6,0% | 5,7% | 6,2% | 6,8% |
Radio VOX FM (sieć: 17 częstotliwości)/ do 2013-11 Radio Eska Rock | 9,1% | 6,1% | 6,8% | 6,0% |
Radio Pogoda (Warszawa) / do 2015-07 Radio Nostalgia (Warszawa) | 3,5% | 4,7% | 3,8% | 5,1% |
Radio RMF Classic (Warszawa) / badane od 10.2010 | 2,3% | 2,3% | 4,2% | 3,9% |
Radio Eska Rock (Warszawa) / do 2013-11 Radio VOX FM (Warszawa) | 3,7% | 3,7% | 4,4% | 3,6% |
Radio Złote Przeboje 100,1 FM (Warszawa) / do 2015-07 Radio Złote Przeboje Pogoda 100,1 FM (Warszawa) | 4,4% | 4,4% | 3,3% | 3,4% |
Antyradio / do 2015-01 Radio ZET Chilli | 3,8% | 4,1% | 3,7% | 3,0% |
Radio Wawa (Warszawa) | 1,7% | 2,2% | 2,2% | 2,4% |
Radio Chillizet (Warszawa/Kraków) / do 2017-05 Radio ZET Chilli (Warszawa/Kraków) | 2,4% | 3,1% | 2,1% | 2,1% |
Rock Radio 103,7 FM (Warszawa) / do 2014-01 Radio 103,7 Roxy FM (Warszawa) | 1,5% | 0,7% | 1,6% | 2,0% |
Radio Plus Warszawa | 1,5% | 1,8% | 2,6% | 1,6% |
Radio RMF MAXXX (Warszawa) | 1,9% | 1,8% | 1,4% | 1,5% |
Radio Kolor 103 FM (Warszawa) | 2,2% | 1,6% | 2,2% | 1,4% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 1,4% | 1,3% | 1,9% | 1,3% |
Radio Warszawa | 0,8% | 0,7% | 0,6% | 1,2% |
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka - Program 4 Polskiego Radia | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,9% |
Radio Maryja | 2,4% | 1,6% | 0,9% | 0,8% |
Meloradio (Warszawa) / do 2017-08 Radio ZET Gold (Warszawa) | 0,9% | 0,9% | 1,0% | 0,8% |
RDC - Radio dla Ciebie (Warszawa) / do 2016.03 Polskie Radio RDC (Warszawa) | 1,3% | 1,6% | 1,2% | 0,8% |
Akademickie Radio Kampus (Warszawa) | 0,4% | 0,7% | 0,7% | 0,8% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 1,0% | 0,6% | 0,7% | 0,7% |
N= | 2414 | 2412 | 2458 | 2525 |
Fale:
grudzień 2015 : maj 2016 (wielkość: 41 989)
czerwiec 2016 : listopad 2016 (wielkość: 41 762)
grudzień 2016 : maj 2017 (wielkość: 41 624)
czerwiec 2017 : listopad 2017 (wielkość: 41 793)
Grupy celowe:
Warszawa:
Wybrane miasta = Warszawa
Wielkość (nie ważona): 1 359 087 (91 989 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika