07.06.18, 08:00
Na mocy 12-letniego partnerstwa, Discovery pozyska prawa do transmisji wszystkich wydarzeń w ramach PGA TOUR w telewizji i na innych platformach (2019-2030 poza USA), a także stworzy serwis OTT dla sympatyków golfa. Widzowie zyskają dostęp do ponad 40 wydarzeń z cyklu PGA TOUR, w tym The Players Championship, FedExCup Playoffs, oraz President’s Cup. W Polsce prawa zaczną obowiązywać od 2020 r.
Discovery i PGA TOUR nawiązały strategiczne partnerstwo, które umożliwi blisko 2 tys. godzin relacji z sześciu tourów oraz blisko 150 turniejów rocznie.
Oprócz praw do transmisji imprez PGA TOUR w telewizji linearnej na 220 rynkach, partnerstwo ma zapoczątkować nowy, dedykowany serwis streamingowy. Do jego stworzenia Discovery wykorzysta doświadczenie w rozwijaniu produktów skierowanych bezpośrednio do konsumenta, w szczególności Eurosport Playera. Nadawca planuje zainwestować we współpracę łącznie ponad 2 mld dolarów. Kwota ta obejmuje akwizycję praw oraz rozwój wspomnianej platformy OTT, a poziom inwestycji ma rosnąć z roku na rok.
Partnerzy zamierzają nawiązać współpracę z wiodącymi nadawcami i operatorami z myślą o dotarciu do globalnej widowni poza Stanami Zjednoczonymi. Discovery planuje wykorzystać potencjał swojego portfolio kanałów i produktów cyfrowych, bazując na bibliotece materiałów wideo udostępnionych w ramach współpracy przez PGA TOUR.
Przedsięwzięciem pokieruje Alex Kaplan, który dotychczas pełnił rolę EVP, Commercial for Eurosport Digital. Przed dołączeniem do Discovery Kaplan pełnił kierownicze role w NBA oraz DIRECTV/AT&T.