31.01.19, 13:00
W cyklu „Co u nas słychać?”, przedstawiciele najważniejszych podmiotów na polskim rynku reklamy prezentują swoje agencje, przedstawiają najistotniejsze zmiany w firmie z ostatnich miesięcy, a także anonsują najbliższe plany. Agencję Practum Consulting przedstawia Kinga Szkutnik.
Practum Consulting to agencja świadcząca usługi full-service z zakresu PR oraz w kanałach social media. Bazując na blisko 20-letnim doświadczeniu swoich konsultantów Practum skutecznie prowadzi nie tylko bieżące działania w obszarze komunikacji korporacyjnej i produktowej, ale także trudne, wymagające przemyślanej strategii i perfekcyjnego wykonania projekty z zakresu komunikacji kryzysowej, relacji inwestorskich, procesów M&A. Agencja zajmuje się również obsługą ważnych kontraktów, zmian czy restrukturyzacji. Dzięki wysokiej jakości usług klienci pracują z Practum przez wiele lat.
Znaczącym projektem obsługiwanym przez Practum w 2018 roku w ramach współpracy z Ekstraklasą było podpisanie kontraktu o rekordowej wartości 0,5 mld zł dotyczącego sprzedaży praw mediowych do krajowych transmisji telewizyjnych na kolejne dwa lata. W rezultacie rozgrywki najwyższej klasy piłkarskiej w Polsce w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 będą pokazywane na antenach nc+ i w otwartych pasmach TVP.
Kolejnym spektakularnym projektem z portfela agencji, który miał swój punkt kulminacyjny w 2018 roku, było zakończenie procesu budowy i otwarcie Global Expo – najnowocześniejszego centrum targowo-kongresowego na mapie stolicy, które powstało w ramach rewitalizacji dawnych terenów FSO na Żeraniu. Łącząc surowy, poprzemysłowy design z innowacyjnymi rozwiązaniami jest ono jednym z największych tego typu obiektów w Polsce i oferuje największą halę wystawienniczą pod jednym dachem w Warszawie.
Practum prowadzi też projekty o zupełnie nietypowym charakterze. W 2018 roku odpowiadała za relacje z mediami ogólnopolskimi i lokalnymi wokół wyborów Miss Earth Poland, a potem także komunikację wokół wyjazdu zwyciężczyni na ogólnoświatowy finał na Filipiny.
Osiągnięcia minionego roku to jednak nie tylko nowe projekty. Dzięki solidnej, codziennej pracy i skuteczności realizowanych działań umowy z Practum przedłużyli klienci z branży wnętrzarskiej: Porta KMI Poland, dla której agencja prowadzi działania z zakresu komunikacji produktowej, korporacyjnej i kryzysowej oraz Tikkurila Polska, która od lat powierza Practum działania PR dla marek Tikkurila, Beckers i Jedynka.
Na rozszerzenie umowy zdecydowała się firma Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, dla którego Practum prowadzi obsługę biura prasowego, komunikację korporacyjną i działania w social mediach.
Do portfela marek pod opieką PR-ową Practum w ramach współpracy ze Sfinks Polska włączona została nowo przejęta sieć Piwiarnia Warki. Agencja obsługuje produktowo także sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, WOOK, Fabryka Pizzy oraz korporacyjnie spółkę Sfinks Polska.
Rozwojowi firmy towarzyszyły także pozytywne zmiany wewnętrze. Nowo utworzone stanowisko Account Directora objęła Anna Omelańska, związana z Practum od dziewięciu lat. Do zespołów obsługujących Dachser i marki z portfolio Tikkurila Polska dołączyła Arpina Hovhannisyan.
Kinga Szkutnik, Dyrektor zarządzająca Practum Consulting
Practum Consulting to agencja PR oferująca kompleksowe usługi z zakresu public relations, investor relations i zarządzania kryzysowego. Za Practum stoi blisko 20-letnie doświadczenie konsultantów w projektowaniu i realizacji różnorodnych programów PR i IR dla firm i organizacji z różnych branż. Kampanie realizowane przez konsultantów Practum wielokrotnie zyskiwały uznanie w polskich i międzynarodowych konkursach PR, m.in. agencja posiada na swoim koncie Gold SABRE Award, IPRA Golden World Award for Excellence, brązową statuetkę Stevie® czy wyróżnienie w konkursie PR Daily's Nonprofit PR Awards.
Kinga Szkutnik
Dyrektor zarządzająca Practum Consulting ma wieloaspektowe doświadczenie w public relations, w tym w zakresie relacji z mediami i inwestorami, a także zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Przez siedem lat była związana z międzynarodową agencją PR – Publicis Consultants | Rowland - która wówczas czterokrotnie zdobyła tytuł najlepszej agencji PR w Polsce. Przez cztery lata pełniła tam funkcję dyrektora Działu Relacji Korporacyjno-Finansowych. Od 2009 r. prowadzi własną agencję PR. Zrealizowała kilkadziesiąt kampanii na rzecz międzynarodowych korporacji oraz mniejszych podmiotów. Projektowała i realizowała programy dla organizacji i produktów dopiero wchodzących na rynek, będących na etapie rozwoju czy też dla przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji na rynku. Wspierała klientów w procesach zmian, czasem trudnych restrukturyzacjach i kryzysach. Odpowiadała za strategiczne planowanie oraz pełną realizację komunikacji podczas fuzji i przejęć, debiutów giełdowych, wezwań ogłaszanych na GPW czy wycofywania spółek z obrotu giełdowego. Prowadzone przez nią kampanie były nagradzane w polskich i zagranicznych konkursach. Ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Główną Handlową, obecnie przygotowuje na SGH doktorat z zarządzania sytuacjami kryzysowymi.