17.03.19, 16:00
Chatbot Portu Lotniczego Wrocław z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i jest już dostępny dla wszystkich podróżnych.
Chatbot wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Zna również odpowiedzi na kilkaset pytań. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, trzeba wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.
„Uruchomiliśmy chatbota dla wygody podróżnych i ich opinie są dla nas najważniejsze. Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcje” – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Co potrafi chatbot? Wysyła powiadomienia o statusie zakupionego rejsu. W czasie rzeczywistym, np. jadąc na lotnisko, podróżujący otrzymuje informację, o której godzinie otwiera się odprawa, kiedy rozpocznie się wejście na pokład czy też zamknie bramka. Po przylocie chatbot podpowiada m.in. z którego taśmociągu pasażer może odebrać swój bagaż. Podpowiada też m.in. jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku. Jest też przygotowany do roli wirtualnego przewodnika po porcie: można zapytać go o sklepy, restauracje, kawiarnie czy strefy dla rodzin z dziećmi. Pomaga znaleźć najlepsze połączenia lotnicze, wyszukuje najtańsze ceny biletów lotniczych, pomaga zarezerwować lot.
Chatbot odpowiada w sumie na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów. Ta rozbudowana lista została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby, jest też możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się pomóc. Chatbot ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem.
Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy KODA Bots, która dostarczyła technologię i wdrożyła narzędzie.