11.01.21, 07:00
Z końcem 2020 r. wystartowała pilotażowa usługa mobilnych płatności na stacjach paliw LOTOS. Koncepcja wizualna i werbalna została opracowana przez agencję kreatywną Lotna.
Klienci sieci w wybranych 15 punktach mogą płacić za paliwo przy użyciu aplikacji LOTOS Pay&Go. Docelowo usługa ma zostać rozszerzona na wszystkie stacje koncernu, co planowane jest w drugiej połowie 2021 r.
„Płatności mobilne w Polsce to szybko rozwijający się rynek, a pandemia dodatkowo przyspieszyła ten trend. Nic dziwnego, że coraz więcej marek oferuje swoim klientom możliwość płacenia za towar czy usługę z poziomu smartfonu. Kluczem do sukcesu każdej aplikacji jest sprawnie zaprojektowany system pod kątem UX. Tankowanie na stacji paliw to dynamiczny proces – klient podjeżdża do dystrybutora, napełnia bak, chce jak najszybciej zapłacić i odjechać ze stanowiska, robiąc miejsce dla kolejnego auta. Właśnie z myślą o użytkownikach, dla których ważny jest czas, tworzyliśmy poszczególne ekrany aplikacji. Projekty musiały być czytelne, intuicyjne i niewprowadzające w błąd – tak, aby etap płatności od momentu włączenia aplikacji do sfinalizowania transakcji trwał jak najkrócej” - mówi Anita Kamila Sochacka, managing director Lotnej.
„Główny motyw tła został zaczerpnięty z łuków obecnych w logo Grupy LOTOS. Na nim również opiera się kod kolorystyczny, który w komunikacji wizualnej wykorzystuje biel, czerwień i niebieski. Użycie tych trzech barw pozwoliło nam na stworzenie projektu, który jest nie tylko czytelny, ale i nie męczy wzroku” - mówi Piotr Flis, koordynator projektu. „W ramach prac stworzone zostało również logo aplikacji” – podkreśla Flis.
Prócz visual designu aplikacji i projektu logo, agencja Lotna przygotowała również materiały do kampanii digitalowej, tworząc key visual akcji, kreacje graficzne oraz obecną na nich komunikację tekstową.