10.03.21, 15:00
Pierwsze wydanie CD-Action trafiło do sprzedaży 1 kwietnia 1996 r. i od tamtej pory magazyn ukazuje się nieprzerwanie, dostarczając wyselekcjonowanych informacji ze świata gier wideo. 9 marca br. pojawił się na rynku jubileuszowy numer.
Pomimo standardowej ceny 12,99 zł wydanie 04/2021 liczy 148 stron (o 24 więcej niż zazwyczaj). Dodatkowa przestrzeń wykorzystana została na 25-stronicowy dodatek „25 lat CD-Action”, która zabiera czytelnika w podróż przez lata 1996-2020, przywołując epizody z historii czasopisma i redakcji, opisując zmiany w branży gamingowej i przypominając 100 wyjątkowych gier z tego okresu.
Redakcja zwraca uwagę na okładkę urodzinowego wydania i związaną z nią historia. Stworzył je Szymon Waloszek – prywatnie wieloletniego czytelnik CD-Action, a zawodowo dyrektor kreatywny w jednej z największych agencji reklamowych na świecie, który ma na koncie współpracę z markami takimi jak Porsche, Coca-Cola, Maserati czy Samsung. Zamiast wziąć za swoją pracę wynagrodzenie poprosił on redakcję o wysłanie paczki z egzemplarzami CD-Action do jednego z domów dziecka we Wrocławiu oraz o sprezentowanie rocznych prenumerat magazynu trzem takim placówkom na Dolnym Śląsku.
Oprócz dodatku „25 lat CD-Action” redakcja przygotowała też dla czytelników inne niespodzianki. Do numeru dołączony jest kod promocyjny, który można wykorzystać przy zamówieniach online w Domino’s Pizza i Pizza Dominium. Z kodu skorzystać można dwukrotnie – raz w każdej z wymienionych pizzerii. Uruchomiony został również sklep internetowy, w którym nabyć można magazyny „CD-Action” i „PC Format”, ich prenumeraty, a także gadżety związane z CD-Action. Od teraz wszyscy posiadacze prenumeraty fizycznej otrzymywać będą również darmowe wydania cyfrowe. W oficjalnym sklepie obniżono też na stałe cenę wydań cyfrowych i wprowadzono ich samodzielną prenumeratę – dla tych, którzy wolą otrzymywać swoje egzemplarze wyłącznie w tej formie.
Targi dla graczy CD-Action Expo, które planowane były na ten rok właśnie w związku z dwudziestopięcioleciem magazynu, nie odbędą się ze względu na sytuację epidemiologiczną. Redakcja zapewnia jednak, że wydarzenie zostało przesunięte, a nie odwołane. Pierwsza odsłona CD-Action Expo, zorganizowana wspólnie z Fantasyexpo w 2014 r. z okazji 18. urodzin magazynu, przyciągnęła do wrocławskiej Hali Stulecia ponad 21 tys. odwiedzających.