05.05.21, 15:00
W 10. rocznicę istnienia Browar PINTA zmienia logotyp i wygląd etykiet sztandarowych piw. Proces transformacji zaczął się na początku maja br. i potrwa kilka tygodni. Za stworzenie nowego logo i nowych etykiet odpowiada agencja Ostecx Créative z Poznania.
Na nowym logo browaru nie będzie już charakterystycznej kadzi i zaglądającego do niej piwowara. „Po 10 latach wszyscy wiedzą, że PINTA to PINTA” – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA. „Warzymy co roku wiele świetnych piw, udzielamy się na imprezach, wspieramy potrzebujących, eksplorujemy świat. Można nie zapamiętać szczegółów każdej z naszych aktywności, ale PINTA je łączy i gwarantuje jakość” – dodaje Fałat.
Nowe logo będzie sukcesywnie wprowadzane na wszystkie opakowania i materiały marketingowe browaru. Zmiana najszybciej obejmie, m.in. firmowe kapsle i kartony. Stopniowo będą wymieniane etykiety wszystkich podstawowych piw PINTY. Głównym elementem wizualnym na etykietach będą: marka „PINTA”, marka piwa i nazwa stylu. Nowa etykieta Ataku Chmielu nadal będzie zielona i ozdobiona symboliczną szyszką chmielową.
Rebranding PINTY zainicjuje wysłanie do sklepów detalicznych 30 tys. butelek Ataku Chmielu ze specjalną, podwójną etykietą – starą naklejoną na nową. Kampania informacyjna obejmie działania na Facebooku, Instagramie, relacje z mediami tradycyjnymi, influencerami i blogerami oraz mailing do kontrahentów: hurtowni, pubów, sklepów i sieci handlowych.
Jeszcze w maju zostanie też uruchomiona nowa strona internetowa browaru. W dalszej kolejności będą aktualizowane etykiety na piwa sezonowe, lokalne piwa z serii Beskidy oraz branding pubów PINTA.
Prace nad nową identyfikacją wizualną trwały od niemal roku. Były w nie zaangażowane dwie lokalne agencje wyspecjalizowane w brand designie i projektowaniu opakowań. „Testowo wypuszczaliśmy na rynek piwa z etykietami dalece odbiegającymi od estetyki Ataku Chmielu” – wyjawia Ziemowit Fałat. Chodzi m.in. o serie piw: PINTA Hoppy Crew, PINTA Collab PL i PINTA Deli Store. Ich opakowania zaprojektowała agencja Ostecx Créative z Poznania i to ona ostatecznie zdobyła zlecenie na zaprojektowanie nowego logo i nowych etykiet na piwa PINTY.