02.02.22, 07:00
2021 rok na rynku mediów i reklamy dla portalmedialny.pl komentuje Franciszek Georgiew, CEO Tigers.
Wyróżniłbym dwa najważniejsze trendy:
1. Wzrost konkurencyjności w e-commerce. Bardzo proklienckie standardy narzucane przez ogromne marketplace'y, ogromna liczba nowych sklepów, coraz większe ograniczenia dotyczące analityki i targetowania reklam, rosnące stawki w systemach reklamowych Google i Meta oraz częściowy powrót ludzi do zakupów online, powodują, że e-commerce staje się coraz bardziej wymagającym i dojrzałym rynkiem. Odpowiedzią na związane z tym trudności jest połączenie specjalistycznej wiedzy narzędziowej, z wiedzą o mechanizmach promocji stricte z dziedziny handlu internetowego i... klasycznym pozycjonowaniem marki. Mało kto posiada na pokładzie takie kompetencje i mało który właściciel e- commerce jest w ogóle świadomy, że jest to rozwiązanie jego bolączek.
2. Zmiana sposobu konsumowania treści. Ludzie spędzają coraz więcej czasu na konsumowaniu autentycznych, tworzonych na smartfonach treściach od innych twórców. Sami przy okazji stają się twórcami, przez co El Dorado zasięgów organicznych na nowych platformach również w końcu dobiegnie końca. Marki mają dużą trudność w odnalezieniu się w tym świecie, potrzebują młodych, mobilnych twórców i umiejętności wpisania ich w szerszą strategię. Są to rzadkie kompetencje, a jeszcze rzadziej za dobrą strategią idzie równie dobra digitalowa egzekucja. Dlatego nie spodziewam się, żebyśmy w 2022 roku doświadczyli jakiejś rewolucji.
Podsumowując, dwie wymienione przeze mnie zmiany mocno wpłynęły na rynek, ale marketerzy moim zdaniem nieszczególnie się do nich ustosunkowali. W większości firm prowadzone są te same, topniejące jeśli chodzi o skuteczność działania i... będzie tak to pewnie wyglądać dalej, aż generacja Z wespnie się na wyższe stołki. Sęk w tym, że wówczas nadejdą już nowe trendy!
2021 rok był dla Tigers przełomowy. Nie tylko przeszliśmy rebranding, ale także urośliśmy dwukrotnie przychodowo i przeprowadziliśmy się do nowego biura w wieżowcu Q22 w centrum Warszawy. Wśród naszych projektów wyróżniły się dwie edycje nagradzanego projektu rekrutacyjnego "Akademia Tygrysa". Uruchomiliśmy platformę e-learningową "Dom Tygrysa".
Pośród klientów, którymi możemy się pochwalić, pozyskaliśmy takie marki jak Panasonic, Milwaukee Tool, Moliera 2, Runmageddon czy BeActive. Rozwinęliśmy dla nich swoje kompetencje o wideo oraz kampanie programatyczne. Jesteśmy bardzo poukładani wewnętrznie, przez co klienci ocenili nas na ponad 9/10 w ankietach satysfakcji, o które strasznie się dopominamy!
Tigers zainwestowało również w trzy spółki, które są dla nas dużym priorytetem na rok obecny. Huqiao to marka zajmująca się marketingiem w Chinach, szczególnie dla branży GameDev. Tigers Dev buduje platformę do onboardingu pracowników opartą na kodzie już dostępnego online Domu Tygrysa. Automation House to nasze najnowsze przedsięwzięcie, w którym pomagamy automatyzować procesy w firmach przy pomocy narzędzi takich jak nasz partner, Integromat.
Założyciel i właściciel Tigers – agencji digital marketingowej bazującej na doskonałej znajomości kanałów social media oraz systemów reklamowych Facebook Ads, Google Ads oraz programmatic.
Według testu Gallupa strateg, nastawiony na rywalizację i zdobywanie kolejnych osiągnięć. Przeszedł cały szlak bojowy - od juniora do lidera działu social w dużej agencji reklamowej, następnie od freelancera do szefa 60-osobowego zespołu specjalistów. Ma na koncie setki szkoleń marketingowych, strategicznych i biznesowych dla korporacji, domów mediowych, a także instytucji rządowych. Autor kompleksowych publikacji na temat systemu reklamowego Facebooka – Księga Adsów 3 oraz bezpłatnych, kreatywnych działań w social media – Księga Organika.