28.01.22, 07:00
2021 rok na rynku mediów i reklamy dla portalmedialny.pl komentuje Dagmara Berka-Kochańska (endorfina events).
Nie ma jednego wydarzenia, które byłoby symbolem mijającego roku 2021. Patrząc na ubiegłe 12 miesięcy – to czego doświadczyliśmy, to ciągłe zmiany, dynamika i reagowanie na obostrzenia równolegle do spełniania potrzeb klientów. Taki był ten rok. Z jednej strony obserwowaliśmy wypełnione płyty na koncertach Young Leosi, podczas których, jako endorfina mieliśmy okazję budować strefy marki Sprandi, z drugiej strony mamy na koncie odwoływane lub przełożone projekty, czy też przenoszenie wydarzeń do świata wirtualnego i tworzenie hybryd.
Online czy wydarzenia hybrydowe weszły na stałe do kompetencji agencji eventowych. Klienci nie boją się nowych rozwiązań, a w briefach widzimy coraz większą chęć i odwagę do sięgania po nowe, świeże i niestandardowe narzędzia i technologie. To na pewno, nam jako agencji pozwala osiągać następne poziomy kreatywności, ale co najważniejsze – realizować cele naszych klientów mimo wielu przeciwności. Technologia pozwoliła nam zniwelować największe wyzwanie wydarzeń online - brak bezpośredniej interakcji, poczucia wspólnoty. Rozwiązania podstawowe typu Zoom czy Teams, których jeszcze dwa lata temu uczyli się wszyscy, zostały zastąpione przez rozwinięte, wielowymiarowe platformy eventowe, dzięki którym uczestnicy czują, że mają wpływ na kształt eventu i biorą w nim czynny udział.
Największym rozczarowaniem dla całej branży jest z pewnością trwająca walka o wydarzenia offline. Z zapartym tchem przez pierwszą połowę roku patrzyliśmy na wypełniające się line-upy festiwali, po to, żeby niestety większość z nich finalnie uległa odwołaniu. Cieszymy się, że mimo wszystko mamy na koncie 2021 roku wiele projektów offline, jednak pewno liczymy na więcej, a na kolejne miesiące patrzymy z nadzieją, zwarci i gotowi do realizacji na najwyższym poziomie!
Dla endorfiny, mimo trudności, które są oczywiste dla całej branży, to był dobry rok - pełen świetnych realizacji, zadowolonych Klientów, doskonałych kreacji eventowych. Czujemy pewien niedosyt, ale z pewnością wykorzystaliśmy ten czas w najlepszy możliwy, jakościowy sposób. Ilość projektów i Klientów pozwoliła nam poszerzyć zespół – do grona producentów dołączyli doświadczeni specjaliści, wnoszący nie tylko wiedzę, ale także nową energię.
Rok rozpoczęliśmy od kilku wydarzeń online, między innymi dla naszych klientów Adamed i GE Healthcare. W maju zorganizowaliśmy wyjątkową, pandemiczną edycję Gali Ekstraklasy. To co możemy powiedzieć z ręką na sercu – to, że potrafimy w pełni funkcjonować w obecnych realiach, a żadne obostrzenia nie są już zaskoczeniem. Umiemy działać szybko, dynamicznie – ale także bezpiecznie. W połowie roku z wielkim entuzjazmem wróciliśmy do świata offline, m.in dzięki Gali Orłów stulecia z okazji 100-lecia „Rzeczypospolitej” czy też letniej strefie dla marki Storytel podczas Projektu Plaża. We wrześniu zorganizowaliśmy międzynarodowe wydarzenie w Sopocie dla kilkuset pracowników firmy Adform – ogromne przedsięwzięcie logistyczne, w tych nowych, trudnych czasach nabrało nowego wymiaru. Takie tempo utrzymaliśmy przez cały rok.
2021 przyświecał nie tylko realizacjom dla naszych stałych klientów. To był rok pełen ogromnego wysiłku całego zespołu, ale najlepszą nagrodą za tę pracę jest zadowolenie klientów oraz ich zaufanie do naszych kreacji i pomysłów. Zwieńczeniem i wisienką na torcie jest wyróżnienie naszej agencji wg tegorocznej edycji raportu "Agencje Eventowe" z tytułem “Solidny Partner” redakcji magazynu „Media Marketing Polska”. To, co możemy obiecać sobie, a także naszym partnerom – to, że nie zwolnimy tempa. Mam nadzieję, że rynek i rok 2022 są na nas gotowi, bo planujemy zapisać niezapomniane historie na kartach branży!
Event directorka w endorfina events, agencji wielokrotnie wyróżnianej w konkursach na agencję eventową roku oraz nagradzaną lokalnie i poza granicami. Z branżą eventową związana od dekady, w tym od siedmiu lat z endorfiną. Aktualnie odpowiada za rozwój biznesu, w tym działania przetargowe oraz new bizowe agencji. Łączy tym samym umiejętności liderskie z doświadczeniem realizacyjnym zdobytym, jako event managerka. W pracy ceni ciągłą możliwość rozwoju oraz pracę z zespołem, bez którego, jak mówi – sukcesy nie byłyby możliwe do osiągnięcia. Wśród nagrodzonych projektów z portfolio Dagmary wymienić możemy, m.in. Adidas Here to Create (Stevie, Londyn), H&M Królestwo (Złoty Spinacz), Magenta Magic dla T-Mobile (Baltic for events, Tallin).
endorfina events pracuje dla największych polskich i międzynarodowych marek, ma na swoim koncie realizacje w kilkunastu krajach Europy. Szyte na miarę projekty online oraz onsite powstały dla dziesiątek klientów, z odmiennych sektorów, w tym m.in.: GE Healthcare, TK Maxx, Ekstraklasa, Huawei, CCC, T-Mobile, Rossmann, czy Adidas.