18.07.22, 08:00
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Katarze. Mecze emitowane będą w TVP1, TVP2, TVP Sport, TVP 4K oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport. Zgodnie z zasadami licencji pierwszeństwo zakupu mają oficjalni sponsorzy – od 30 czerwca, do 10 lipca br. Pierwszy etap sprzedaży czasu reklamowego dla pozostałych klientów rozpocznie się 20 lipca.
W cenniku reklamowym najdroższe będa bloki reklamowe przy meczach Polaków. Najwyżej wycenione są reklamy przy starciu Polski z Argentyną. Cena 30-sekundowego spotu po pierwszej połowie w sprzedaży łączonej, tj. TVP1 i TVP Sport oraz TVP 4K wynosi 620 300 zł (cena przed rabatami).
Po raz pierwszy w ofercie MŚ w piłce nożnej w ofercie pojawił się sponsoring multiscreen. Zakłada on emisję billboardów sponsorskich zarówno w tv i online – tvpsport.pl i aplikacji TVP Sport – przy dedykowanych treściach. Kontynuowana będzie sprzedaż łączona w reklamie, zakładająca emisję spotu reklamowego na każdej antenie: TVP1 lub TVP2 i TVP Sport. Oferta na zakup czasu reklamowego przy meczu w TVP1 lub TVP2 połączona jest z zakupem równoległego bloku reklamowego w TVP Sport. Cała sprzedaż będzie objęta wyłącznie zakupem cennikowym. Jednocześnie przy meczach reprezentacji Polski oraz w fazie pucharowej obowiązują specjalne zasady sprzedaży.
Każda oferta zakłada obecność przy wszystkich audycjach, nie tylko live, lecz także szeregu audycji dodatkowych. W ofercie TVP znalazły się formaty związane z MŚ w Piłce Nożnej, są to m.in. „Droga do Kataru”, „Mundialowy Wieczór”, czy „Dzień na Mundialu”.
Biuro Reklamy TVP proponuje także reklamodawcom ofertę w środowisku digital. Poza standardową reklamą, emitowaną przy meczach transmitowanych na żywo, oraz klasyczną reklamą online, w ofercie znalazły się też inne formy angażujące widzów, jak konkursy oraz działania niestandardowe, w tym reklama w telewizji hybrydowej (HBB TV) oraz nowość - Game Stories Highlights Google OneBox. Kibice będą mieli dostęp do powtórek meczowych w wyszukiwarce Google, również podczas meczów na żywo. Każdy z 64 meczów mistrzostw świata będzie miał dostępny skrót w Google OneBox. Biuro Reklamy TVP przewiduje możliwość ekspozycji marki w tej przestrzeni.
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej odbędą się w dniach 21 listopada - 18 grudnia br. w Katarze. Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji wydarzenia.