12.07.22, 13:05
12 lipca br. do zespołu Grupy Radiowej Agory dołączył Marcin Kowalczyk, ekspert z zakresu strategii subskrypcyjnych, który objął stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej.
Marcin Kowalczyk objął nowo powołane stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory i stanął na czele zespołu, który zarządza cyfrową obecnością marek GRA i rozwojem oferty subskrypcyjnej TOK FM. Bezpośrednimi przełożonymi Kowalczyka są Maciej Strzelecki, prezes Grupy Radiowej Agory oraz Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Radiowej Agory.
Marcin Kowalczyk jest ekspertem w dziedzinie mediów, e-commerce, subskrypcji cyfrowych i treści premium. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy, m.in. nad tworzeniem i wdrażaniem strategii w branży medialnej i technologicznej, zwłaszcza w obszarze cyfrowym. Współpracuje z Financial Times Strategies jako ekspert branżowy w programach dla polskich mediów rozwijających się w cyfrowym świecie i stawiających kroki na rynku subskrypcji. Poprzednio pracował w wydawnictwie PWN jako dyrektor ds. strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform (Platform & Membership Strategy Director) oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu. Współpracował również z międzynarodowymi firmami dostarczającymi technologie dla mediów. Od 2018 r. jako VP Media Sector Deep.BI, spółki dostarczającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, m.in. dla mediów, brał udział w wielu projektach rozwoju modeli subskrypcyjnych dla polskich i europejskich wydawców. We wcześniejszych latach odpowiadał, m.in. za strategię cyfrową Gremi Media Group (wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), był też członkiem zarządu, a potem prezesem E-Kiosk S.A. – dystrybutora treści cyfrowych. Karierę zawodową rozpoczął jako dziennikarz muzyczny w kieleckich Radiu Fama i Radiu Tak FM. Jest absolwentem cyfrowych programów Executive Education w IESE (Nowy Jork), LSE (Londyn) oraz Leadership Academy for Poland.
Jednocześnie współpracę z Grupą Radiową Agory kończy w tym roku Jarosław Ślizewski, który od stycznia 2018 r. pełnił funkcję dyrektora obszarów cyfrowych GRA. Jest on jednym z autorów sukcesu oferty subskrypcyjnej TOK FM oraz koncepcji rozwoju marek GRA w świecie cyfrowym. W kolejnych miesiącach będzie finalizował rozpoczęte projekty, współpracował z Marcinem Kowalczykiem i wspierał go w poznawaniu organizacji. Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą Radiową Agory Śliżewski od 1991 r. pracował w Agorze S.A. i jej spółkach zależnych. Był m.in. dziennikarzem, a także współzałożycielem portalu Gazeta.pl i serwisu Wyborcza.pl, w tym współtwórcą pierwszych płatnych produktów cyfrowych. Był też wiceprezesem spółki Green Content – nadawcy telewizji Metro.