Nowe metodologie pomiaru umożliwiają ocenę emisji dwutlenku węgla z reklam we wszystkich kanałach i na wszystkich rynkach, wspierając realizację przez WPP wiodących w branży zobowiązań net zero (zerowej emisji netto). Metodologia ma zostać udostępniona organom i organizacjom branżowym zaangażowanym w dekarbonizację mediów w dążeniu do ustandaryzowanego podejścia do mierzenia
GroupM (WPP), przedstawia podejście, które zastosuje do pomiaru i redukcji emisji dwutlenku węgla z reklam przy użyciu nowo opracowanych globalnego frameworku pomiaru dwutlenku węgla. Ten framework to nowatorski zestaw metodologii pomiarowych stworzony do przeanalizowania mediowego łańcucha wartości i zdefiniowania niezbędnych danych wejściowych do pomiaru emisji dwutlenku węgla na wszystkich pięciu etapach cyklu życia reklamy dla wszystkich formatów, kanałów i rynków zgodnie ze standardami Greenhouse Gas Protocol.
Ustanowienie globalnie skalowalnego podejścia do pomiaru dwutlenku węgla jest krokiem, jaki GroupM podejmuje w celu wywiązania się ze swojego zobowiązania do dekarbonizacji swojego łańcucha dostaw mediów do 2030 r., zgodnie z zapowiedzią WPP w kwietniu 2021 r. Ma zapewnić ono parametry, dane wejściowe i metodologię, niezbędne do zasilenia tego co uważamy za będący najsolidniejszym w branży globalnym kalkulatorem dwutlenku węgla, który będzie dostępny dla klientów GroupM jeszcze w tym roku i pozwoli media plannerom na mapowanie całkowitego śladu węglowego kampanii reklamowych od opracowania do realizacji.
„Nasi klienci chcą priorytetowo traktować inwestycje mediowe z wydawcami i platformami, którzy aktywnie dekarbonizują swoje dostawy mediów” – mówi Christian Juhl, Global CEO GroupM. „Chociaż cieszymy się z podjętych w ostatnich latach wielu kroków mających na celu określenie emisji dwutlenku węgla z reklam, różne standardy w firmach, platformach i na rynkach opóźniają konkretne działanie. Dzieląc się tym globalnym frameworkiem, mamy nadzieję, że zaczniemy dostosowywać naszą branżę do spójnego zestawu standardów, które stworzą jasne cele i bodźce do szybkiej dekarbonizacji łańcucha dostaw mediów” – dodaje Juhl.
Rankin Carroll, Chief Brand and Content Officer, Mars Wrigley, mówi: „W firmie Mars zobowiązujemy się do osiągnięcia zerowej emisji netto dwutlenku węgla w całym naszym łańcuchu wartości, w tym wszystkich naszych emisji scope 3. Cieszymy się, że GroupM podejmuje wysiłki w celu sprostania temu wyzwaniu dzięki planowi działania, z którego inni mogą również skorzystać, aby wywrzeć natychmiastowy i pozytywny wpływ na ich ślad węglowy”.
„Zauważyliśmy, że nasza branża ma coraz większą liczbę kalkulatorów, ale nie ma ujednoliconego planu redukcji. Ważne jest, abyśmy wspólnie zajęli się solidnym, praktycznym rozwiązaniem, które przyspiesza dekarbonizację (…).” – mówi Jérôme Amouyal, Media Performance Insights Director, AXA
Aby opracować framework dekarbonizacji, GroupM współpracowała z niezależnymi specjalistami w zakresie pomiaru dwutlenku węgla i uwzględniła wkład od klientów, partnerów branżowych, stron trzecich i ekspertów z całej GroupM oraz WPP. Oprócz zapewnienia standardów i procesów pomiaru emisji dwutlenku węgla, ten framework określa również kroki, które reklamodawcy mogą natychmiast podjąć, aby przyspieszyć swoje wysiłki w kierunku dekarbonizacji. Obejmują one kupowanie mniejszej liczby reklam, ale o wyższej jakości, zmniejszanie złożoności łańcucha dostaw poprzez ograniczanie pośredników oraz kupowanie niskoemisyjnych produktów mediowych.
Aby zachęcić do ustanowienia ogólnobranżowych standardów pomiaru dwutlenku węgla we wszystkich kanałach i formatach, GroupM udostępni metodologie i procesy wspierające jej nowy framework branżowym organom i organizacjom zaangażowanym w dekarbonizację łańcucha dostaw mediów, wyznaczając cel zatwierdzony przez Science Based Targets initiative.
„Dekarbonizacja mediów to wyzwanie, przed którym stoimy jako branża. Globalny framework ma umożliwić zrobienie kolejnego istotnego kroku w tym kierunku, zgodnie z podjętym przez nas zobowiązaniem. Chcemy dostarczyć framework, z którego będą mogli skorzystać wszyscy uczestnicy naszego rynku tak by dekarbonizacja mediów stała się faktem” - mówi Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & CEE Cluster Lead.