13.09.22, 09:16

RMF FM z największym wzrostem. Radio Zet i Jedynka tracą

kw

Radio RMF FM notuje wciąż rekordową słuchalność - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 czerwca 2022 r. do 31 sierpnia 2022 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).

Prawie rekordowe udziały w ostatniej fali osiągnęło Radio RMF FM. Udział stacji w rynku wyniósł aż 31,7 proc. i był wyższy o 2,2 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). Drugie miejsce obroniło Radio Zet (ze stratą 0,5 p.p.). Flagowa audycja Jedynki "Lato z Radiem" nie przełożyła się na wyniki stacji i w okresie wakacji udział rozgłośni spadł o 0,4 p.p.

Kolejne stacje ogólnopolskie i ponadregionalne w rankingu to: Radio VOX FM (strata 0,4 p.p.), TOK FM (wzrost aż o 0,4 p.p.), Antyradio (wzrost o 0,2 p.p.), Trójka (strata 0,2 p.p.), Radio Maryja (wzrost o 0,1 p.p.), RMF Classic (strata 0,3 p.p.), Polskie Radio 24 (wzrost o 0,3 p.p.; można zauważyć jednak duży spadek słuchalności w porównaniu z falą marzec-maj 2022 r., co można tłumaczyć wzmożonym zainteresowaniem stacją informacyjną podczas pierwszych miesięcy napaści Rosji na Ukrainę), Muzo.fm (wzrost o 0,1 p.p.), oraz Dwójka i Wnet (bez zmian).

Udział ogólnopolskich i ponadregionalnych stacji radiowych w rynku 

  czerwiec 2021 : sierpień 2021 wrzesień 2021 : listopad 2021 grudzień 2021 : luty 2022 marzec 2022 : maj 2022 czerwiec 2022 : sierpień 2022
RMF FM 29,5% 30,6% 30,1% 31,3% 31,7%
Radio ZET 13,2% 13,8% 14,1% 13,4% 12,7%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 5,1% 4,5% 4,7% 4,7% 4,7%
Radio VOX FM  3,6% 3,5% 3,2% 3,2% 3,2%
Radio TOK FM  2,7% 2,9% 2,9% 3,1% 3,1%
Antyradio  2,5% 2,4% 2,9% 2,5% 2,7%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 1,8% 1,6% 1,8% 1,9% 1,6%
Radio Maryja 1,4% 1,3% 1,5% 1,6% 1,5%
Radio RMF Classic  1,5% 1,3% 1,9% 1,2% 1,2%
Polskie Radio 24 0,6% 0,9% 0,9% 1,5% 0,9%
Radio Muzo.fm  0,3% 0,6% 0,4% 0,5% 0,4%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,4% 0,5% 0,5% 0,6% 0,4%
Radio Wnet 0,1% 0,1% 0,2% 0,3% 0,1%

 

Fale:
czerwiec 2021 : sierpień 2021 (wielkość: 20 958)
wrzesień 2021 : listopad 2021 (wielkość: 20 879)
grudzień 2021 : luty 2022 (wielkość: 21 159)
marzec 2022 : maj 2022 (wielkość: 20 857)
czerwiec 2022 : sierpień 2022 (wielkość: 20 954)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 858 937 (1 907 085 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika