01.10.22, 08:53

Ułatwienia, które usłyszysz, zobaczysz, dotkniesz. ZTM rusza z kampanią o udogodnieniach

ip

Zarząd Transportu Metropolitalnego rusza z akcją poświęconą rozwiązaniom ułatwiającym korzystanie z komunikacji miejskiej przez osoby z niepełnosprawnościami. Bohaterami kampanii są pasażerowie, poruszający się codziennie po miastach Metropolii.

ZTM realizuje akcję poświęconą rozwiązaniom ułatwiającym dostęp do komunikacji. Jednym z kanałów komunikacyjnych będą wiaty przystankowe, na których rozlokowane zostaną tzw. citylighty. Pozostałe działania komunikacyjne zostaną przeprowadzone w Internecie – na Facebooku, YouTubie, stronie ZTM i Linkedlin zostanie zamieszczony klip wideo.

"Od lat pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którymi komunikacja miejska staje się inkluzyjną. Dzięki stopniowo wprowadzanym udogodnieniom, z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami, chcemy, by wszyscy pasażerowie czuli się w autobusach, tramwajach i trolejbusach komfortowo’’ – mówi Małgorzata Gutowska, dyrektor Zarządu Transportu Metropolitalnego w Katowicach.

Przekaz został przygotowany we współpracy z osobami z niepełnosprawnościami. Przedmiotem kampanii jest prezentacja rozwiązań, które zostały wdrożone w komunikacji miejskiej. Są to ułatwienia dotyczące, m.in. prezentacji informacji pasażerskiej oraz techniczne udogodnienia w pojazdach. Kampania przebiegać będzie pod hasłem „Ułatwienia, które usłyszysz, zobaczysz, dotkniesz”.

Autorzy kampanii wskazują na dwa elementy składające się na jej ideę. Pierwszy z nich stanowi zachęta różnych grup pasażerów do korzystania z transportu zbiorowego poprzez prezentację wdrożonych w komunikacji miejskiej propasażerskich rozwiązań, a drugi to uwrażliwienie wszystkich podróżnych na trudności w przemieszczaniu się osób z niepełnosprawnościami.