05.10.22, 17:04
1 października br. ruszyła nowa akcja „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” poświęcona profilaktyce i leczeniu nowotworów najczęściej dotykających kobiety w Polsce. Do końca 2022 r. na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika ukazywać się będą publikacje na ten temat, w tym rozmowy z ekspertami. Celem projektu jest edukowanie oraz inspirowanie do działania jak największej liczby Polek i ich bliskich.
Poprzez nową akcję „Leczyć raka po ludzku” redakcje „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów” chcą edukować oraz inspirować do działania jak największą liczbę Polek i ich bliskich tak, aby kobiety w porę otrzymywały diagnozę i jak najlepsze leczenie.
Cykl publikacji dostępny na łamach dziennika ma przeprowadzić czytelniczki przez profilaktykę oraz wszystkie etapy choroby – od diagnozy, przez terapię, aż do rehabilitacji. Projekt ma pokazać zarówno dobre praktyki, jak i zaniedbania obecne w polskiej służbie zdrowia. W artykułach wypowiedzą się specjaliści, dostarczając sprawdzonych i wiarygodnych informacji, którymi można, m.in. posłużyć się w rozmowach z lekarzami.
Październik przyniesie serię publikacji poświęconych rakowi piersi - najczęściej występującemu nowotworowi u kobiet. W listopadzie redakcje przybliżą czytelniczkom i czytelnikom problemy związane z diagnozowaniem i leczeniem raka płuc, a w grudniu opowiedzą o raku jajnika.
Akcja potrwa do końca grudnia 2022 r. Publikacje z cyklu „Leczyć raka po ludzku” ukażą się w „Wysokich Obcasach”, „Gazecie Wyborczej" oraz w serwisach Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl. Projekt obejmie nie tylko cykl artykułów, ale też angażujące podcasty. Partnerami akcji „Leczyć raka po ludzku” są Intimissimi i YES.