26.10.22, 21:35

Automaty biletowe z ludzką twarzą

ip

POLREGIO, wspierane przez Grupę Netia oraz firmę Avista, uruchamia sieć videomatów, które mają ułatwić podróżnym zakup biletów kolejowych i zwiększą dostępność kas. Za pośrednictwem wideorozmowy konsultanci Netii pomogą podróżnym w wyborze biletów.

POLREGIO uruchomiło pilotażowo Videomaty, rozwiązanie technologiczne, które pozwala na uzupełnienie sieci kas biletowych o urządzenia samoobsługowe, które w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt w postaci wideorozmowy z e-kasjerem.

,,Zainspirował nas tradycyjny biletomat. Gdyby połączyć jego funkcje z funkcjonalnością tradycyjnej kasy biletowej moglibyśmy uzyskać narzędzie, które będzie posiadało oczekiwane przez pasażerów funkcjonalności. I tak narodził się pomysł videomatu z funkcją e-kasjera” - mówi Adam Pawlik, Członek Zarządu - Dyrektor Handlowy POLREGIO S.A.

Proces zakupu biletu w Videomatach POLREGIO może się odbywać na trzy sposoby: Podróżny samodzielnie wybiera i nabywa bilet, tak jak w klasycznym biletomacie. Drugą opcją jest naciśnięcie przycisku na ekranie Videoamtu i połączenie się z konsultantem, który pomoże przy zakupie biletu. Ostatnim rozwiązaniem jest zdalne przejęcie biletomatu przez konsultanta, który obsłuży go w imieniu klienta.

Aktualnie POLREGIO posiada ok 150 kas. Ich dostępność na dużych i ruchliwych dworcach wynosi średnio 12 godzin dziennie, ale już na mniejszych jedynie 7 godzin na dobę. Konsultanci, którzy będą mogli asystować podróżnym poprzez videomaty będą dostępni o wiele dłużej.

,,Funkcja e-kasjera będzie dostępna w godzinach 6:00 - 22:00, a to aż 16 godzin. Zakładamy, że ta dodatkowa funkcjonalność będzie stanowiła zachętę do zakupu biletu dla osób, które do tej pory nie były przekonane do korzystania z usług tradycyjnego biletomatu. Postanowiliśmy, że zrealizujemy ten pomysł w formie projektu pilotażowego i już niebawem udostępnimy naszym klientom 10 takich urządzeń, które zostaną zainstalowane na większych i mniejszych dworcach w Polsce. W kolejnych miesiącach będziemy monitorować różnorakie wskaźniki tego projektu’’ – dodaje Adam Pawlik.

Videomaty staną m.in. w Krakowie i Łodzi

"Grupa Netia ma bardzo duże doświadczenie w zakresie wsparcia podróżnych. Jestem przekonana, że nasi konsultanci, którzy od wielu lat realizują na najwyższym poziomie usługi Netia Customer Service na rzecz największych przewoźników kolejowych, doskonale sprawdzą się również jako asystenci klientów w procesie wsparcia zakupu biletów w videomatach ‘’ – mówi Jolanta Lorenc, Dyrektor w Obszarze B2B Grupy Netia.

Pierwsze Videomaty będą dostępne w ramach pilotażu, m.in. w Krakowie, Zielonej Górze, Jarosławiu, Poznaniu, Łodzi, Świnoujściu, Szczecinie oraz Opolu. W nadchodzących tygodniach przewoźnik przeprowadzi kampanię reklamową pod hasłem „Do kolejki bez kolejki” oraz szereg eventów na dworcach zachęcających do skorzystania z nowego rozwiązania.