14.11.22, 14:14

Radio Zet i VOX FM z największymi spadkami. Jedynka i TOK FM w górę

kw

RMF FM pozostaje niezagrożonym liderem. Duże spadki słuchalności zaliczyło Radio Zet i VOX FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 sierpnia 2022 r. do 31 października 2022 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).

Liderem rynku radiowego w Polsce pozostaje RMF FM . W III kwartale br. stacja uzyskała 30,2 proc. udziału w rynku (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). Tegoroczny wynik w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r. oznacza, że słuchalność stacji pozostała bez zmian. Na drugim miejscu znajduje się Radio Zet, które zanotowało aż 1,3 p.p. straty. Trzecia jest Jedynka, która poprawiła swój wynik aż o 0,8 p.p. To najlepszy wynik od dawna publicznej rozgłośni. Kolejne miejsce zanotowało Radio TOK FM, którego udział wyniósł aż 3,5 proc., co oznacza wzrost aż o 0,8 p.p.

Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły takie stacje jak: VOX FM (strata 0,7 p.p.), Antyradio (wzrost o 0,5 p.p.; rekordowy wynik stacji), Trójka (wzrost o 0,2 p.p.; najlepszy wynik od dawna i zatrzymany trend spadkowy), Radio Maryja (wzrost o 0,3 p.p.), RMF Classic (wzrost o 0,1 p.p.), Polskie Radio 24 (wzrost o 0,3 p.p.), Muzo.fm (strata 0,2 p.p.), Dwójka (strata 0,1 p.p.) i Radio Wnet (udziały bez zmian).

Udział stacji radiowych w rynku 

  sierpień 2021 : październik 2021 listopad 2021 : styczeń 2022 luty 2022 : kwiecień 2022 maj 2022 : lipiec 2022 sierpień 2022 : październik 2022
RMF FM 30,2% 30,2% 31,1% 32,0% 30,2%
Radio ZET 14,1% 13,6% 13,8% 12,9% 12,8%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 4,2% 4,9% 4,9% 4,4% 5,0%
Radio TOK FM  2,7% 2,9% 3,2% 2,9% 3,5%
Radio VOX FM  3,6% 3,3% 3,2% 3,3% 2,9%
Antyradio  2,4% 2,7% 2,6% 2,6% 2,9%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 1,8% 1,6% 1,9% 1,7% 2,0%
Radio Maryja 1,3% 1,5% 1,5% 1,5% 1,6%
Radio RMF Classic  1,4% 1,8% 1,5% 1,2% 1,5%
Polskie Radio 24 0,7% 0,9% 1,3% 1,2% 1,0%
Radio Muzo.fm 0,6% 0,4% 0,5% 0,5% 0,4%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,5% 0,5% 0,5% 0,5% 0,4%
Radio Wnet 0,1% 0,2% 0,4% 0,1% 0,1%

Fale:
sierpień 2021 : październik 2021 (wielkość: 20 998)
listopad 2021 : styczeń 2022 (wielkość: 21 083)
luty 2022 : kwiecień 2022 (wielkość: 20 972)
maj 2022 : lipiec 2022 (wielkość: 20 898)
sierpień 2022 : październik 2022 (wielkość: 20 887)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 858 937 (1 921 044 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika