08.01.23, 14:35
Grupa ORLEN przejęła i rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech, funkcjonujących obecnie pod marką Lukoil. Ponadto koncern nabędzie do połowy 2024 roku 103 kolejne stacje paliw zlokalizowane na Słowacji i Węgrzech.
Wejście Grupy ORLEN na rynek węgierski oraz pozyskanie kolejnych stacji na Słowacji to efekt fuzji PKN ORLEN i Grupy LOTOS.Ponadto Grupa ORLEN w ramach umowy z Grupą MOL docelowo przejmie 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji. Uczyni go to jednym z czterech największych graczy na obu rynkach.
Rebranding stacji węgierskich i słowackich jest częścią strategii polskiego koncernu, która sprawi, że do 2030 roku będzie on posiadał 3,5 tys. stacji pod marką ORLEN na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży przypuszczalnie wzrośnie od 37 proc. do 45 proc.