01.01.23, 21:00
Z okazji 25-lecia hot doga na stacjach Circle K w Polsce, sieć zrealizowała badanie preferencji konsumentów dotyczące zakupu kultowej przekąski. Jak się okazało, hot dog jest ulubioną ciepłą przekąską Polaków w ofercie stacji paliw oraz najczęściej wybieranym sposobem szybkiego zaspokojenia głodu w drodze.
W 2022 r. hot dog obchodził rocznicę – to właśnie 25 lat temu klienci mogli spróbować go po raz pierwszy na stacji w Poznaniu, wówczas Statoil. Dostrzegając popularność przekąski i bazując na wieloletnim doświadczeniu, niedawno Circle K wprowadziło do oferty klasyka w nowym jakościowym wydaniu – hot doga Jubilata. Firma postanowiło też sprawdzić w ogólnopolskim badaniu jakie hot dogi preferują Polacy.
Hot dog zdecydowanie króluje w ofercie ciepłych przekąsek na stacjach paliw. Mając do wyboru bogatą ofertę gastronomiczną w postaci zapiekanek, kanapek na ciepło, kebabów czy burgerów, znakomita większość badanych klientów, bo aż 67 proc., najczęściej sięga po hot dogi. Jak pokazały wyniki badania, prawie połowa Polaków najchętniej kupuje je na stacjach paliw (44 proc.). Wśród ulubionych są te w wersji ze zwykłą parówką i kabanosem w pszennej lub pełnoziarnistej bułce z sosem czosnkowym, który okazał się najpopularniejszym sosem do hot dogów w Polsce. Zaraz po nim Polacy wybierają sos 1000 wysp oraz ketchup.
Najczęstszym powodem, dla którego klienci wybierają hot dogi sieci Circle K, jest przede wszystkim krótki czas oczekiwania (44 proc.), stosunkowo łatwa dostępność produktu (34 proc.) oraz możliwość wygodnej formy spożywania przekąski w trakcie podróży (31 proc.). Innym czynnikiem, który uzyskał najwięcej wskazań w badaniu, są również jego walory smakowe. Ponad połowa badanych (64 proc.) w pierwszej kolejności sięgnęłaby po klasyczną wersję hot doga z parówką wołowo-wieprzową lub kabanosem, a prawie jedna czwarta wybrałaby ostrzejsze smaki i wariant z kiełbaską meksykańską.