19.01.23, 06:30

Eska liderem, duży spadek Meloradia

kw

Radio Eska mimo niewielkiego spadku pozostaje najchętniej słuchaną siecią radiową - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 października 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. (sieci radiowe).

Najchętniej słuchana stacją radiowa w Polsce pozostaje Eska. Udział stacji w rynku w IV kwartale 2022 r. wyniósł 7,2 proc. (100 proc. to czas słuchania radia ogółem). W porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. oznacza to stratę 0,4 p.p. Dużo gorszy wynik zanotowało Audytorium 17 (strata 0,5 p.p.). Mniejszą słuchalność zanotowała także sieć RMF MAXX (strata 0,2 p.p.).

Kolejne miejsca w rankingu najchętniej słuchalnych sieci radiowych zajęły takie stacje jak: Radio Złote Przeboje (wzrost o 0,2 p.p.), Radio Plus (udziały bez zmian), Radio Pogoda (udziały bez zmian), Radio SuperNova (wzrost o 0,3 p.p., pierwsze wyraźne odbicie po powrocie do grania również disco polo), Meloradio (strata aż 0,4 p.p.), Rock Radio (strata 0,1 p.p.), Radio ChilliZet (udziały bez zmian).

Udział sieci radiowych w rynku  

  październik 2021 : grudzień 2021 styczeń 2022 : marzec 2022 kwiecień 2022 : czerwiec 2022 lipiec 2022 : wrzesień 2022 październik 2022 : grudzień 2022
Radio ESKA  7,6% 7,7% 7,2% 8,1% 7,2%
Audytorium 17  5,1% 4,4% 4,2% 4,6% 4,6%
RMF MAXXX  3,6% 3,4% 4,0% 4,0% 3,4%
Radio Złote Przeboje  2,8% 2,5% 2,8% 2,6% 3,0%
Radio Plus  2,0% 1,6% 1,9% 2,2% 2,0%
Radio Pogoda  1,1% 0,9% 1,0% 0,8% 1,1%
Radio SuperNova  0,6% 0,7% 0,6% 0,6% 0,9%
Meloradio  1,3% 0,9% 0,9% 0,9% 0,9%
Rock Radio  0,7% 0,4% 0,6% 0,4% 0,6%
Radio ChilliZet  0,2% 0,2% 0,2% 0,2% 0,2%

Fale:
październik 2021 : grudzień 2021 (wielkość: 21 015)
styczeń 2022 : marzec 2022 (wielkość: 21 033)
kwiecień 2022 : czerwiec 2022 (wielkość: 20 907)
lipiec 2022 : wrzesień 2022 (wielkość: 20 896)
październik 2022 : grudzień 2022 (wielkość: 21 030)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 29 858 937 (1 935 071 przypadków, 100,0% całej próby)
Braki danych usunięte po wszystkich zmiennych.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika