23.01.23, 12:15
INEA w 2022 r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc., przekroczyła liczby 300 tys. klientów indywidualnych.
Operator zamknął 2022 r. z 4 proc. wzrostem przychodów oraz liczbą blisko 310 tys. klientów indywidualnych. INEA zalicza ubiegły rok do udanych w kategorii klientów biznesowych i instytucjonalnych – z Internetu INEA korzystają wszystkie sądy okręgowe oraz szpitale wojewódzkie w Wielkopolsce, a jej usługi zasilają także blisko 90 proc. jednostek wielkopolskiej straży pożarnej oraz policji.
2022 rok był pierwszym, w którym INEA przez 365 dni funkcjonowała jako niezależny dostawca usług (w lipcu 2021 r. nastąpił podział spółki na dostawcę usług oraz operatora otwartych sieci światłowodowych Fiberhost).
„Za nami dynamiczny i bardzo wymagający rok, który zakończyliśmy notując dobre wyniki nie tylko w sektorze klientów indywidualnych, ale też biznesowych. W lipcu podpisaliśmy także pierwszą umowę na korzystanie z sieci budowanych przez spółki spoza naszej Grupy, to dla nas ważny krok na drodze do bycia ogólnopolskim dostawcą usług światłowodowych. Nie zapominamy także o świadomych i odpowiedzialnych działaniach – jako Grupa zredukowaliśmy emisję CO2 o 60 proc. względem 2020 roku, a 100 proc. wykorzystywanej przez nas energii pochodzi z odnawialnych źródeł. Osobiście jestem bardzo dumny z jeszcze jednego wskaźnika – 51 proc. osób w naszej organizacji stanowią kobiety, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę realia branży w jakiej działamy. Dziękuję całemu zespołowi INEA, bo wszystkie nasze sukcesy są zasługą ich determinacji, profesjonalizmu i zaangażowania” – komentuje Maciej Piechociński, Prezes INEA Sp. z o.o.