01.02.23, 21:00
Władze Wołowa zaprezentowały nowy logotyp. Znak stał się podstawą do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej i będzie systematycznie wdrażany w projektach promocyjnych Urzędu Miejskiego oraz komunikacji z mieszkańcami. Projekt zrealizowała agencja Publicon.
Nowy logotyp Wołowa, który do tej pory bazował w swojej komunikacji na herbie miejskim, nawiązuje do słynnego napisu widniejącego na murach obronnych miasta, datowanych na XIV-XV wiek. Krój pisma wiernie odwzorowuje kamienne litery znajdujące się na zabytku. Odniesienie do tego symbolu ma świadczyć o przywiązaniu do tradycji i dziedzictwa kulturowego.
Zaprojektowany przez Publicon sygnet nawiązuje do wizerunku głowy woła – zwierzęcia, od którego wzięła nazwę miejscowość, pojawiającego się w legendach, ale jednocześnie uwiecznionego także na murze obronnym. Zastosowana kolorystyka, granat i czerwień, jest synonimem siły, wiarygodności, nowoczesności i otwartości. Wygląd nowego logotypu i systemu identyfikacji gminy ma odpowiadać aktualnym trendom, a jednocześnie być mocno osadzony w historii.
„Projektując tożsamość wizualną Wołowa, bazowaliśmy na autentycznych, obecnych w przestrzeni miejskiej fundamentach. Zaproponowany przez nas system identyfikacji opiera się na elementach bliskich mieszkańcom. Typografia to odtworzenie liternictwa, które zdobi pozostałości murów obronnych. Sygnet nawiązuje oczywiście do nazwy miejscowości. Wół jest nie tylko charakterystycznym elementem, lecz także symbolem lubianym przez mieszkańców” – podkreśla Michał Tkaczyszyn, Head of Sport&Public Publicon.
Ekologia i racjonalne wydatkowanie – to dwie zasady, które mają przyświecać urzędnikom odpowiedzialnym za wdrożenie nowej tożsamości wizualnej. Miasto nie planuje specjalnych kampanii promujących projekt. Logotyp będzie prezentowany mieszkańcom w czasie zwyczajowych miejskich wydarzeń, a materiały reprezentacyjne produkowane na bieżąco, naturalnie wymieniając te funkcjonujące obecnie.