17.02.23, 07:46
Polski startup odnotował w 2022 roku sprzedaż na poziomie ok. 80 mln zł – daje to blisko 50 proc. wzrost względem poprzedniego roku. Co istotne, niemal 40 proc. wszystkich przychodów polskiego MarTechu pochodziła z działań na zagranicznych rynkach.
Na ten wynik wpłynęło, m.in. zwiększenie geograficznego obszaru działalności o kolejne 6 państw, takich jak: Szwecja, Dania, Finlandia, Estonia, Norwegia, a także Brazylia. W 2023 r. po fuzji z Senuto, technologicznym liderem wśród platform SEO, WhitePress zapowiada dalsze umacnianie pozycji w Europie i rozszerzanie oferty produktowej na tym obszarze, a także skupienie się na kierunkach bardziej egzotycznych.
„Gdy na koniec 2021 roku pytano mnie o plany w kontekście WhitePress na kolejne 12 miesięcy, najczęściej odpowiadałem, że trudno jednoznacznie przewidzieć, co przyniesie nam kolejny rok ze względu choćby na to, jak dynamicznie rozwija się nasza spółka. W lutym nieoczekiwanie rozpoczęła się także wojna w Ukrainie i problemy z rosnącą inflacją. To sprawiło, że wiele obranych przez nas celów musiało przejść ponowną weryfikację. Ten rok przyniósł wiele niespodzianek, ale mogę z całym przekonaniem powiedzieć, że poradziliśmy sobie z nimi bardzo dobrze, czego dowodem jest wzrost sprzedaży w Polsce i za granicą. Jedną z ważniejszych decyzji w 2022 roku, była fuzja z liderem technologii w branży SEO, czyli marką Senuto, z Damianem Sałkowskim na czele. To właśnie takie działania pomogły nam znaleźć się tu, gdzie jesteśmy teraz – z imponującymi wynikami sprzedażowymi, szczególnie w kontekście zagranicy, gdzie odnotowaliśmy aż 128 proc. wzrost.„ - mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress.
WhitePress to międzynarodowa platforma do działań SEO content i influencer marketingu.Firma jest obecna na rynku od 10 lat i w tym roku obchodzi swój jubileusz. Na swojej platformie gromadzi ponad 58 tys. portali z całego świata, umożliwia publikowanie na 29 rynkach w 27 językach. Za pośrednictwem WhitePress tylko w 2022 r. wygenerowano ponad 190 tys. publikacji – z czego 25 proc. stanowiły zagraniczne artykuły. W rezultacie polska spółka odnotowała w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie ok. 80 mln zł (54 mln w 2021 r.).