01.07.23, 19:51
Mistrz Polski, Raków Częstochowa, podpisał kontrakt z nowym sponsorem technicznym i tym sposobem od 1 lipca br. dołącza do piłkarskiej rodziny adidas.
Odkąd w 2019 roku, po 21 latach przerwy, Raków ponownie awansował do Ekstraklasy, stał się jedną z wiodących drużyn w rozgrywkach ligowych oraz w Pucharze Polski. Od 2021 r. – roku stulecia klubu, Czerwono-Niebiescy dwukrotnie zdobyli wicemistrzostwo, dwukrotnie wygrali Puchar Polski i dwukrotnie sięgnęli po Superpuchar Polski. W 2023 r. drużyna z Częstochowy osiągnęła największy sukces w swojej historii, dominując rozgrywki ligowe i zdobywając Mistrzostwo Polski.
Jak podkreśla marka, ostatnie lata działalności klubu wpisują się w motto marki adidas „Impossible is nothing”. „Bardzo cieszymy się z możliwości ogłoszenia współpracy naszej marki z zespołem Mistrza Polski. Sukcesy piłkarzy Rakowa w ostatnich sezonach to doskonały przykład tego, że dla tej drużyny niemożliwe nie istnieje, a ciężka praca i pasja mogą przynieść niezwykłe owoce. Z niecierpliwością czekamy na nadchodzące rozgrywki i trzymamy kciuki za nowy zespół w rodzinie adidas” – mówi Krzysztof Łuczakowski, Dyrektor Sports Marketing adidas EE.
Kampanię launchującą współpracę oraz nowe stroje Rakowa Częstochowa zrealizowała agencja VMLY&R Poland, odpowiedzialna, m.in. za: kreację, strategię, produkcję materiałów foto i video oraz współpracę z influencerami. W przeszłości, w ramach współpracy z adidas, agencja VMLY&R Poland zaangażowana była m.in. w kampanie launchujące nowe koszulki Legii Warszawa (w 2020, 2021 i 2022 roku) czy siatkarskiej reprezentacji Polski (w 2021 r.).