25.06.24, 10:25
Mecz Polska – Austria transmitowany w piątek, 21 czerwca br. w Telewizji Polskiej obejrzało prawie 9 mln widzów: 7,3 mln widzów śledziło spotkanie przed telewizorami w domach, a 1,5 mln widzów kibicowało polskiej drużynie poza domem. Udział Jedynki w czasie transmisji meczu wyniósł 51,6 proc., a TVP Sport 13,7 proc.
Biało-Czerwoni zagrali w piątek, 21 czerwca na Olympiastadion w Berlinie, gdzie spotkali się z drużyną Austrii. Transmisję spotkania w TVP1 i TVP Sport w domach śledziło 7,3 mln widzów (dane: Nielsen Media, in home+OOH). Łączny udział TVP1 i TVP Sport w czasie transmisji spotkania wyniósł ponad 65 proc.. Poza domem (OOH) rozgrywce kibicowało kolejnych 1,5 mln widzów. Tego dnia Jedynka zanotowała rekordowy udział dobowy na poziomie 17,4 proc. W grupach komercyjnych (16-59 i 16-49) udział Jedynki 21 czerwca wyniósł prawie 20 proc. Z kolei w serwisach internetowych Telewizji Polskiej: TVP Sport, TVP VOD i TVP GO mecz Polska-Austria miał dotychczas aż 3,071 mln odtworzeń.
W piątek, główny program informacyjny Telewizji Polskiej, „19.30” w TVP1 zgromadził 2,2 mln widzów, co pozwoliło uzyskać 21 proc. udziału w paśmie. Program znalazł się na trzecim miejscu w TOP10 wszystkich programów weekendu – zaraz po meczach Polska-Austria i Szwajcaria-Niemcy.
Przez cały weekend Jedynka była anteną pierwszego wyboru, zarówno w grupie wszystkich widzów jak i w grupach komercyjnych, a grupa TVP zdystansowała pozostałe grupy konkurencyjnych stacji, osiągając 34,6 proc. udziału w grupie wszystkich widzów oraz prawie 36 proc. w grupach komercyjnych 16-59 i 16-49.