05.08.24, 17:00
Agencja Space Cat Industries, specjalizująca się w komunikacji short video, wygrała przetarg Lidl Polska i wprowadza markę na TikToka.
Proces przetargowy rozpoczął się na początku 2024 r., a jego rozwiązanie nastąpiło w czerwcu br. Lidl Polska powierzył agencji Space Cat Industries stworzenie i prowadzenie nowego profilu marki na TikToku. Współpraca obejmuje strategię, kreację, produkcję treści, relacje z twórcami, moderację oraz zarządzanie mediami. Dotychczas marka Lidl Polska nie prowadziła własnego profilu na TikToku, choć była obecna na platformie dzięki działaniom w ramach influencer marketingu.
Premierowa publikacja na profilu @LidlPolska na TikToku miała miejsce 3 sierpnia br. Wcześniej przeprowadzono kampanię teaserową, w której zaprezentowano zarysy sylwetek dwójki twórców pełniących rolę ambasadorów profilu.
Jednym z elementów strategii komunikacji marki na Tiktoku jest „Kuchnia Lidla”, która będzie miała swoich stałych przedstawicieli. W rolę gospodarzy wcielą się @coocharz oraz @wszamto. Dwaj kolejni ambasadorzy, którzy wcielą się w pracowników sklepu, to Marta Zgutczyńska (@zguta) oraz Miłosz Muzioł (@milosz_muziol). Ta czwórka ambasadorów będzie regularnie występować w materiałach na profilu Lidl Polska.
W ramach kampanii launchującej pod nazwą „Tydzień Lidlowy na TikToku” marka przygotowała aktywację Lidl Hunt. Jej gospodarzem jest @latwogang, który codziennie od 5 do 10 sierpnia br. ukrywa w jednym ze sklepów Lidl nagrodę w postaci karty podarunkowej o wartości 1 tys. zł. Aby odgadnąć, gdzie znajduje się nagroda, należy w materiałach na profilu Lidl Polska na TikToku odnaleźć rebus, rozwiązać go, a następnie jako pierwszy pojawić się we wskazanym miejscu. Dodatkowo, marka Lidl przygotuje niespodzianki dla wszystkich użytkowników, którzy wejdą w interakcję z profilem. Finał kampanii launchującej zaplanowany jest na 10 sierpnia br., kiedy Łatwogang osobiście wręczy nagrodę ostatniemu zwycięzcy.