Rynek produktów FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali wciąż rośnie. W okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. wartość tego segmentu zbliża się do aż 482 mln zł - wynika z najnowszych analiz CPS GfK.
Rynek marek własnych w polskiej branży FMCG jest już warty 48 mld zł. W 2025 r. marki własne mają odpowiadać za jedną czwartą wszystkich wydatków polskich gospodarstw domowych na produkty szybkozbywalne – wynika z najnowszego raportu „CPS GfK. Private Brands 2023“.
Polski rynek produktów FMCG posiadających licencjonowaną grafikę z postaciami z bajek, filmów czy seriali wart jest już ponad 403 mln zł i z roku na rok rośnie - takie dane płyną z najnowszego raportu przygotowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Ilościowo konsumenci kupują nieco mniej niż przed rokiem - takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Produkty mrożone cieszą się wciąż dużą popularnością wśród polskich konsumentów. Wartość zakupów gospodarstw domowych w tym segmencie przekroczyła już 1,8 mld zł w skali roku – wynika z analiz ekspertów Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
W 2021 r. wartość sprzedaży urządzeń dużego AGD w Polsce wzrosła o 19 proc. w porównaniu do 2020 r. i osiągnęła blisko 10,8 mld zł. Konsumenci najczęściej kupowali lodówki, pralki oraz kuchnie (kuchnie wolnostojące i piekarniki) – wynika z analizy przeprowadzonejprzez firmę badawczą GfK.
Ponad 40 proc. polskich nabywców deklaruje, że będzie kupować tańsze artykuły spożywcze. Konsumenci coraz rzadziej sięgają po polską i lokalną żywność. Na popularności tracą także trendy ekologiczne. Takie dane płyną z raportu „Current Consumer Mood” zrealizowanego przez GfK w marcu 2022 r.
Pandemia wciąż bardzo mocno wpływa na sytuację w branży gastronomicznej. Na koniec 2021 roku w Polsce działało ponad 63 tys. obiektów gastronomicznych, a wartość branży wyniosła 28,5 mld zł. Takie wnioski płyną z nowego „Raportu Gastronomicznego 2021” przygotowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Z analiz firmy badawczej GfK wynika, że wśród polskich nabywców zauważalnie wzrosło zainteresowanie produktami premium. Wyższa klasa nie wiąże się dziś jednak wyłącznie z wyższą ceną. Jako premium konsumenci postrzegają także marki, które m.in. wspierają ochronę środowiska, walczą z nadmiarem plastiku lub działają na rzecz lokalnej społeczności.
Po 2020 r., który znacząco zmienił trendy i koszyki zakupowe, przyszła covidowa odwilż. Polscy konsumenci w części wracają do starych zwyczajów - wynika z analizy Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
W obliczu pandemii GfK Polonia sprawdziła, czy i w jakim stopniu ostatnie miesiące wpłynęły na kluczowe wartości i trendy konsumenckie. Jak pokazuje raport „TrendKey w Koronie” dotychczasowe zachowania i przyzwyczajenia konsumentów zmieniają się szybciej niż można się było tego spodziewać.
Co czwartą złotówkę wydawaną na FMCG w Polsce przejmują osiedlowe sklepy sieciowe, czyli małoformatowe sklepy sieciowe oraz supermarkety. Segment ten rośnie w Polsce w tempie 4,6 proc. rok do roku i pod względem wartości sprzedaży ustępuje już wyłącznie dyskontom.
Małoformatowe sklepy coraz bardziej zadamawiają się na polskim rynku - takie dane płyną z najnowszych analiz przygotowanych przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Porównując udziały wydatków nabywców na zakupy produktów sprzedawanych pod markami własnymi zauważalne są duże dysproporcje pomiędzy poszczególnymi sieciami handlowymi – wynika z badania GfK Shopping Monitor 2019.
Połowa internautów ogląda w sieci filmy i seriale. O 30% wzrósł od ub.r. udział tych, którzy akceptują reklamy w zamian za bezpłatny dostęp do programów. Co trzeci Polak, który nie ogląda telewizji, jest już e-widzem - pokazuje ostatnie badanie GfK Polonia dla Atmediów.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.