Zgodnie z zapowiedzią, Gremi Media SA do końca listopada br. kończy wydawanie katowickiego dziennika „Sport”. Spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułu, a umowa z nowym właścicielem została sfinalizowana 24 listopada br.
Gremi Media z końcem listopada br. zakończy wydawanie lokalnego dziennika „Sport” z siedzibą w Katowicach. Jak tłumaczy spółka, decyzja ta jest wynikiem dokładnych analiz rentowności i oceny kierunku rozwoju Gremi Media.
2 listopada br. Iwona Siejka dołączyła do zespołu e-Commerce „Rzeczpospolitej” (Gremi Media). Siejka zajęła stanowisko Subscription Growth Managera i tym samym będzie odpowiadała za pozyskiwanie nowych subskrybentów cyfrowych „Rzeczpospolitej” oraz rozwój oferty.
Anna Zejdler dołączyła do zespołu redakcyjnego „Rzeczpospolitej”. Będzie odpowiedzialna za powstanie, rozwój i redakcję nowego serwisu kobieta.rp.pl, skupiającego się na tematach związanych, m.in. karierą, rozwojem osobistym i zawodowym kobiet.
1 czerwca br. Marzena Tabor obejmie stanowisko szefowej redakcji online „Rzeczpospolitej”. Będzie odpowiedzialna za rozbudowę i zarządzanie redakcją internetową rp.pl.
Gremi Media podpisało umowę o współpracy z Google, na mocy której „Rzeczpospolita”, Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” a także serwisy rp.pl oraz parkiet.com dołączą do Showcase w Wiadomościach Google i wykorzystywać będą narzędzie Pinpoint.
16 grudnia br., zapowiadana 26 listopada umowa pomiędzy KCI S.A. i Pluralis B.V., została zawarta. Pluralis B.V. stał się właścicielem 40 proc. akcji w Gremi Media S.A., wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.
26 listopada br. KCI S.A. i Pluralis B.V., strategiczny inwestor medialny z siedzibą w Amsterdamie, inwestujący w europejskie firmy sektora wysokiej jakości informacji, ogłosiły, że Pluralis B.V. kupuje 40 proc. udziałów w polskiej spółce medialnej.
Przychody netto ze sprzedaży wyższe o ponad 5 proc., a skorygowana EBITDA o prawie 7 proc., tak grupa kapitałowa Gremi Media SA zakończyła III kwartał 2021 r. Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” zrealizował również istotny etap inwestycji technologicznych, uruchamiając na początku września nową wersję witryny rp.pl.
2 września br. uruchomiono nową odsłonę portalu internetowego rp.pl. Zmianie uległ nie tylko wygląd i układ witryny, ale także cała platforma technologiczna, na której jest ona zbudowana. Tym samym zakończony został kolejny etap procesu inwestycyjnego w obszarze mediów cyfrowych wydawnictwa Gremi Media SA.
O ponad 10 proc. wzrosły w II kwartale 2021 r. przychody netto ze sprzedaży grupy kapitałowej Gremi Media SA. EBITDA skorygowana wzrosła dzięki temu o prawie 5 proc. Poprawiły się także wyniki finansowe i rentowność w skali całego pierwszego półrocza br.
Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” kończy pierwsze trzy miesiące 2021 r., z EBITDA skorygowaną na poziomie nieznacznie wyższym od notowanego w I kwartale 2020 r.
Począwszy od stycznia 2021 r., ukazująca się na południu Polski gazeta sportowa, będzie wydawana przez Gremi Media SA. Nowy właściciel planuje wykorzystanie nowego tytułu do zbudowania nowoczesnego ogólnopolskiego medium zajmującego się tematyką sportową.
Gremi Media SA w pierwszych trzech kwartałach 2020 r. wykazała o ponad 30 proc. wyższy zysk netto niż w tym samym okresie w 2019 r. Pomimo spadku przychodów spowodowanych pandemią rośnie też rentowność wydawnictwa i jego grupy kapitałowej.
Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” pomimo spadku przychodów w I półroczu 2020 r. spowodowanego pandemią poprawił o ponad połowę zysk netto. Przychody gotówkowe całej grupy kapitałowej były niższe o niecałe 10 proc. a wskaźnik EBITDA obniżył się tylko o 3 proc. co pozwoliło na wzrost rentowności do prawie 20 proc.
Pomimo pandemii COVID-19, zysk netto wydawcy „Rzeczpospolitej” był w I kwartale br. istotnie większy niż rok wcześniej. Spółka wdrożyła szereg procedur mających zmniejszyć ryzyko związane z potencjalnym stwierdzeniem przypadków choroby wśród swoich pracowników i współpracowników.
Rozprzestrzeniają się jak wirus, a nieumiejętność odróżnienia ich od sprawdzonych informacji to problem społeczny, który zwiększył swoje nasilenie w czasie epidemii koronawirusa. Najnowsza kampania „Rzeczpospolitej” „Odporni na dezinformację” ma na celu zwiększyć społeczną odporność na fake newsy.
Certyfikowana agencja YouTube – Video Brothers, zajmie się zarządzaniem katalogiem multimedialnym Gremi Media SA na platformie YouTube. Gremi Media chce wzmocnić pozycję kanałów Rzeczpospolita TV oraz Parkiet TV w algorytmach YouTube.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.