26 czerwca 2014 r. uchwałą Zarządu IAB Polska został przyjęty Kodeks Dobrych Praktyk dotyczący szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie. Kodeks został 8 lipca br. zaprezentowany podczas posiedzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i został przez KRRiT zaakceptowany.
IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród członków znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Do jego grona dołączyło RWE.
BUZZcenter, dostawca rozwiązań z zakresu AI dla sektora prywatnego, dołączył do grona ponad 230 firm członkowskich IAB Polska – organizacji zrzeszającej kluczowych graczy branży internetowej.
Z początkiem lutego br. agencja Lightscape rozpoczęła współpracę z IAB Polska. To największa organizacja z branży marketingu cyfrowego w kraju, zrzeszająca niemal 250 firm. Agencja Lightscape odpowiada za prowadzenie kompleksowych działań z zakresu Digital PR i media relations.
Sylwia Kaska, Head of Sales w firmie technologicznej Proxi.cloud, została szefową Grupy Roboczej Mobile w IAB Polska. Jej celem jest wypracowanie jednolitych standardów i dobrych praktyk w kanale mobilnym, popularyzowanie ich i efektywne wykorzystanie.
45 proc. przedstawicieli domów mediowych w Polsce uważa, że programmatic będzie wiodącym trendem w reklamie mobilnej w 2022 roku. Opublikowane w raporcie „Change and People” wyniki badania Spicy Mobile przynoszą więcej danych.
Grupa Robocza Public Relations w IAB Polska wybrała prezydium na kolejną kadencję. Po raz kolejny szefową Grupy została Joanna Berlińska z Lightscape, która funkcję pełni od marca br., a jej zastępczynią Justyna Oracz z Fantasyexpo.
W październiku br. w ramach IAB Polska powołano nową Grupę Roboczą Digital Out-Of-Home, która ma skupiać przedstawicieli firm działających w tym segmencie reklamy. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną.
Rok 2021 rozpoczął się dla komunikacji cyfrowej bardzo wysokim indeksem – informuje IAB Polska. Wydatki reklamodawców wzrosły w pierwszym kwartale o 17 proc. Przełożyło się to na wzrost wartości o prawie 200 mln zł, do poziomu 1,3 mld.
Z najnowszego raportu IAB Europe „What Would an Internet Without Targeted Ads Look Like?” wynika, że 75 proc. ankietowanych Europejczyków preferuje obecny model korzystania z internetu, który zapewnia darmowy dostęp do treści i usług, dzięki możliwości targetowania reklam.
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w oświadczeniu napisał, że z dużym niepokojem przyjmuje założenia projektu ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.
III kwartał 2020 r. przyniósł spodziewane odbicie dynamiki rozwojowej reklamy online. Wartość komunikacji cyfrowej wzrosła w tym czasie o ponad 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 r. Całkowita wartość rynku w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. znalazła się jeszcze na nieznacznym minusie (-0,4 proc.).
Z badania IAB Polska dotyczącego zaufania w dobie pandemii COVID-19 wynika, że zmniejszyło się zaufanie i poczucie bezpieczeństwa respondentów. Wybuch epidemii niewiele zmienił w postrzeganiu marek – 80 proc. badanych internautów zadeklarowało, że w obliczu COVID-19 ich zaufanie do producentów i dostawców usług pozostało bez zmian.
II kwartał 2020 r. przyniósł spadek wartości reklamy online o 12 proc. rok do roku. Przełożyło się to na dynamikę w całym I półroczu na poziomie -4,5 proc. Spadki w wydatkach odnotowały wszystkie branże z pierwszej piątki liderów tortu reklamowego online. Jedynie mobile, programmatic oraz SEM zaliczyły wzrosty.
Aż 3/4 europejskich pracodawców z branży digital wskazuje, że brak odpowiednich kwalifikacji kandydatów jest główną barierą podczas procesu rekrutacji – wynika z najnowszego raportu IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym”.
W październiku br., spółka Yieldbird (Grupa Agora) dołączyła do IAB Europe – organizacji zrzeszającej podmioty europejskiego ekosystemu reklamy cyfrowej.
Po I półroczu br., nakłady na reklamę online wzrosły o 275 mln zł, dzięki czemu ich całkowita wartość osiągnęła 2,4 mld zł. Przełożyło się to na dynamikę rok do roku na poziomie 13 proc.
Głównym celem nowopowstałej Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej ma być standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez pracowników do wymagań rynku i pracodawców. Członkostwo w Radzie jest otwarte dla podmiotów działających w branży komunikacyjnej.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.