Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie ma Cię wcale - niejeden z nas spotkał się z takim stwierdzeniem. Nie ulega wątpliwości, że w ostatnich latach Internet stał się głównym światowym medium. Z tego też powodu warto dobrze zadbać o to, by dostęp do niego był zawsze i wszędzie.
Vectra wprowadza do swojej oferty dwie nowe prędkości Internetu światłowodowego, - 2,5 Gb/s i 10 Gb/s. Usługa w momencie debiutu pojawi się w dziewięciu miastach. Do końca roku nowe usługi będą dostępne dla ponad 220 tys. gospodarstw domowych w 30 miastach w kraju.
Smartfony towarzyszą nam dziś niemal wszędzie. Całodobowy dostęp do sieci sprawia, że uzależnienie od internetu staje się coraz większym problemem wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Kiedy warto pomyśleć o ograniczeniach? Ile czasu spędzamy w internecie? Gdzie przebiega granica uzależnienia?
W br. ludzie na całym świecie spędzą średnio 800 godzin, czyli łącznie 33 dni, korzystając z mobilnego internetu – wynika z raportu Media Consumption Forecasts opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Do 2021 r. światowa średnia ma wzrosnąć aż do 930 godzin, czyli 39 dni rocznie.
INEA podpisała z Ministerstwem Cyfryzacji porozumienie, na podstawie którego operator zobowiązał się do podłączenia do szybkiego Internetu światłowodowego gminnych ośrodków kultury w Wielkopolsce.
Spółka Multimedia Polska wprowadziła do swojej oferty komercyjnej „giga szybki” internet 1,2 Gb/sek. Usługa będzie dostępna od 1 kwietnia br. w Warszawie.
INEA wprowadziła do swojej oferty najszybsze łącze internetowe na świecie dla klientów indywidualnych. Symetryczny światłowód o prędkości przesyłu danych do 10 Gb/s od 12 października br. dostępny jest dla mieszkańców Poznania.
W lipcu 2018 r. wzrosła liczba odsłon na stronach związanych z podróżami i turystyką. Z danych wynika, że internauci najchętniej odwiedzali strony internetowe o tej tematyce za pomocą urządzeń mobilnych – wynika z analizy Gemiusa.
Aż 56 proc. Młodych nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez komórki. Dla 55 proc. świat byłby nudny bez Internetu, a 40 proc. nie potrafiłoby bez niego żyć. Tegoroczne badania Świat Młodych, zrealizowane przez IQS pokazują, iż tytułowi Młodzi (16-29 l.) nie rozstają się ze swoimi smartfonami.
Serwisy związane z kulturą i rozrywka cieszyły się popularnością wśród internautów nie tylko na przestrzeni tygodnia roboczego, ale przede wszystkim w soboty – wynika z analizy firmy Gemius na podstawie danych z kwietnia 2018 r.
W lutym 2018 r. średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych - wynika z raportu firmy Gemius.
27 i 28 stycznia br. szczególne zainteresowanie internautów wzbudziły wydarzenia towarzyszące wyprawie na Nanga Parbat z udziałem polskiego wspinacza. Wpłynęło to na wzrost odwiedzalności serwisów sportowych. Wydłużył się również czas spędzony na stronach WWW związanych z tą tematyką - wynika zj analizy firmy Gemius.
Analitycy Haitong Bank przeanalizowali rynek mediów w Polsce i wyróżnili tematy, które według nich będą miały największe znaczenie dla mediów krajowych przez najbliższe 12 miesięcy. Eksperci przede wszystkim wskazują na słabą dynamikę rynku reklamowego, mimo dobrych obecnie wskaźników makroekonomicznych.
Lato znacząco wpływa na aktywność Polaków w internecie. Wraz z cieplejszą aurą spędzają oni w wirtualu niemal o pół godziny dziennie mniej niż w styczniu. Tendencji tej wymykają się jednak serwisy informacyjne, których popularność nie słabnie w wakacje - informuje Gemius.
Prezentujemy najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, jak i zestawienie najpopularniejszych domen.
W Estonii użytkownicy sieci (PC) stanowią 86 proc. populacji, w Czechach 75 proc., a w Polsce 74 proc. Jak te statystyki wyglądają w innych krajach? Analiza firmy Gemius.
Poznań oferuje spory wybór dostawców internetu i telewizji. Trudno się zdecydować, z którego skorzystać, więc warto wiedzieć, na co powinno zwracać się uwagę przy wyborze oferty dla siebie.
Aż 59 proc. turystów porównuje ceny ofert w Internecie, a portale z porównywarkami stanowią najbardziej popularne i wpływowe źródło w poszukiwaniu wakacji, wykorzystywane przez 42 proc. użytkowników – wynika z najnowszego opracowania Deloitte.
Inteligentne domy, reagujące na ludzki głos telewizory i komputery, interaktywne okulary i zegarki, którymi można zapłacić za zakupy w markecie – wszystkie te gadżety jeszcze do niedawna pojawiały się wyłącznie w literaturze i filmach science fiction, a dziś stopniowo wkraczają do otaczającej nas rzeczywistości.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.