| internet » informacje
Raport Consumer Life: troska o planetę i własne zdrowie są kluczowe podczas zakupów
Ochrona środowiska jest ważna dla 61 proc. Polaków. Już trzy na cztery gospodarstwa domowe oszczędzają energię i wodę oraz segregują odpady. Kolejnym ważnym trendem konsumenckim staje się dbanie o zdrowie i samopoczucie. Takie dane płyną z raportu Consumer Life przygotowanego przez firmę badawczą GfK.
| internet » e-commerce
Centra handlowe w obliczu rosnącego zainteresowania usługą e-commerce stoją przed dużym wyzwaniem
W opinii ekspertów firmy badawczej GfK, centra handlowe działające na polskim rynku stoją przed dużym wyzwaniem. Aby utrzymać klientów, w obliczu rosnącej ofensywy e-commerce, obiekty te muszą przejść głęboką przemianę. Wiąże się to, m.in. z koniecznością silniejszego niż dotychczas wyróżnienia oferty i koniecznością ciągłego zaskakiwania klientów. 
08.05.24, 06:30
| biznes i technologie » informacje
Polacy coraz chętniej sięgają po marki własne
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 p.p. rdr. i w 2023 r. przekroczyła aż 50 mld zł. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. 
29.03.23, 09:30
GfK: Polacy nie oszczędzają na wydatkach związanych z subskrypcją platform streamingowych
Inflacja i rosnące koszty życia skłaniają Polaków do rozsądnego zarządzania budżetem. Polacy jednak nie we wszystkich przypadkach zamierzają zaciskać pasa. Największy odsetek badanych deklaruje, że nie zrezygnuje z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe.
06.02.23, 21:00
| telewizja / VOD » badania rynku | biznes i technologie » informacje
Nastąpił znaczny spadek sprzedaży telewizorów według badania GfK
Jak wynika z danych firmy GfK, IV kwartał 2022 r. przyniósł w Polsce wyraźny, niemal 20 proc. spadek sprzedaży telewizorów w relacji rok do roku.
05.01.23, 17:41
| biznes i technologie » informacje
W 2022 r. nastroje konsumentów blisko negatywnego rekordu według badania GfK. Grudzień nie przyniósł przełamania
Święta ożywiły sektor handlowy, jednak konsumenci wciąż niepewnie patrzą w przyszłość. W 2023 r. ponad połowa Polaków spodziewa się wzrostu poziomu bezrobocia i utrzymania dwucyfrowego tempa wzrostu cen towarów i usług. Takie dane płyną z najnowszego Barometru Nastrojów Konsumenckich opracowanego przez firmę GfK.
05.08.22, 11:47
| biznes i technologie » informacje
GfK: nieznaczny spadek nastrojów konsumenckich w lipcu
Po lekkim odbiciu w czerwcu br. lipcowe dane pokazały powrót do spadku wskaźnika nastrojów konsumenckich – wynika z badania GfK. Nad Wisłą oznak paniki i gwałtownej zmiany zachowań nabywców wciąż jednak nie widać. Gorzej nastroje konsumenckie wyglądają w całej Unii Europejskiej, gdzie średni wynik jest na najniższym poziomie w historii.
13.07.22, 09:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: pod wpływem inflacji aż 57 proc. Polaków zmieniło wakacyjne plany
W Polsce narastają obawy przed dalszym wzrostem cen artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku. Wyższe koszty utrzymania i niepewność sytuacji na rynku spowodowały również zmiany w wakacyjnych planach Polaków – ich modyfikacji dokonało 57 proc., przy czym aż jedna piąta nie planuje w tym roku wyjazdu urlopowego.
06.07.22, 20:21
| biznes i technologie » informacje
GfK: Ponad 70 proc. Polaków chce, aby biznes działał w sposób zrównoważony
Trzy czwarte Polaków oczekuje od marek konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, a blisko jedna trzecia weryfikuje te inicjatywy – wynika z raportu „Green Mood”, opracowanego przez firmę badawczą GfK.
10.05.22, 21:30
| biznes i technologie » informacje
GfK: wciąż spada nastrój konsumencki
Kwiecień 2022 r. to kolejny miesiąc z rzędu, w którym firma GfK odnotowała w Polsce spadek wskaźnika nastrojów konsumenckich. Na rynku widać umiarkowany pesymizm i chłodną kalkulację przyszłych wydatków.
07.04.22, 21:00
| biznes i technologie » informacje
GfK. Polscy konsumenci spodziewają się kolejnych podwyżek cen
Według raportu „Current Consumer Mood” zrealizowanego przez GfK w marcu 2022 r., polscy konsumenci spodziewają się kolejnych podwyżek cen. W szczególności obawiają się większych wydatków na paliwo, energię elektryczną oraz gaz.
07.03.22, 20:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: wzrost przychodów o 13,4 procent w 2021 roku na rynku smartfonów
Po wyraźnym spadku w 2020 r., globalny rynek smartfonów zanotował wzrost przychodów o 13,4 proc. w 2021 roku, osiągając łączną wartość 365,5 miliardów dolarów. W 2022 r. eksperci GfK spodziewają się podtrzymania tendencji wzrostowej dla tego sektora.
30.12.21, 08:30
| internet » badania rynku
Polacy coraz częściej robią sprytne zakupy
Według firmy badawczej GfK już 71 proc. wszystkich konsumentów w Polsce możemy określić jako tzw. smart shopperów. Z roku na rok ich liczba systematycznie wzrasta. 
30.12.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: Turyści pozostają ważnym ogniwem w handlu spożywczym
Już 10 proc. sieciowych i zrzeszonych sklepów spożywczych w Polsce mieści się w pobliżu atrakcji turystycznych i obiektów noclegowych. Procentowo najwięcej jest ich w Małopolsce (23 proc. wszystkich punktów handlowych), z kolei najmniej – w województwie lubelskim (4 proc.) i mazowieckim (5 proc.) - wynika z analizy GfK.
27.12.21, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Dyskonty skutecznie walczą o polskiego konsumenta
Jak informuje GfK, pandemia wciąż wywiera silny wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków oraz ich oczekiwania wobec producentów i detalistów. Dynamicznie rosnąca inflacja dodatkowo wpływa na to co, jak i gdzie kupują Polacy. 
26.12.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
Polacy wciąż kochają kawę. Rynek kawy i ekspresów rośnie mimo pandemii
Polacy niezmiennie chętnie piją kawę i tylko w ostatnim roku gospodarstwa domowe wydały łącznie na jej zakup ponad 3 mld zł. Oprócz kawy mielonej i rozpuszczalnej Polacy coraz częściej decydują się także na zakup zaawansowanych technologicznie urządzeń i sprzętu dedykowanego klientom indywidualnym. 
14.12.21, 17:51
| biznes i technologie » informacje
GfK: Ponad połowa Polaków preferuje polskie i lokalne produkty
Wybuch pandemii COVID-19 bezpośrednio wpłynął na bardziej świadome wybory konsumentów oraz preferencje dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z badania "Corona Mood” przeprowadzonego przez GfK, aż 52 proc. Polaków chętniej sięgnie po artykuły spożywcze pochodzące od rodzimych producentów.
25.11.21, 15:30
| reklama & PR » informacje
Komunikacja+PR rozszerza współpracę z GfK
Firma GfK działająca w branży badawczej, powierzyła K+PR kolejne działania komunikacyjne. Tym razem agencja wesprze w zakresie public relations dział GfK Digital. 
24.11.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: produkty premium to obecnie znacznie więcej niż wyższa cena
Z analiz firmy badawczej GfK wynika, że wśród polskich nabywców zauważalnie wzrosło zainteresowanie produktami premium. Wyższa klasa nie wiąże się dziś jednak wyłącznie z wyższą ceną. Jako premium konsumenci postrzegają także marki, które m.in. wspierają ochronę środowiska, walczą z nadmiarem plastiku lub działają na rzecz lokalnej społeczności.
03.11.21, 07:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: Polacy kupują coraz mniej mięsa
W pierwszej połowie 2021 r. nastroje konsumentów stopniowo wracają do poziomu sprzed pandemii. Kilka trendów może jednak pozostać z nami na dłużej. Jednym z nich jest stopniowe ograniczanie kupowania mięsa oraz częstsze wybieranie jego roślinnych zamienników – wynika z analizy Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Subskrybuj RSS: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.