18.02.09, 22:00

Plan ekonomiczno – finansowy TVP S.A. na 2009 rok

Skonstruowany i przyjęty przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno – finansowy na 2009 rok zakłada znaczące oszczędności.

Skonstruowany i przyjęty przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno – finansowy na 2009 rok zakłada znaczące oszczędności.

Bez przyjęcia konsekwentnych założeń prowadzących m.in. do restrukturyzacji kosztów działalności Spółki, zwiększenia dyscypliny i świadomości kosztowej w ramach całej Spółki, strata TVP w 2009 r. wynosiłaby ponad 300,0 mln zł.

W oparciu o prognozy Biura Finansów i Restrukturyzacji TVP Zarząd Spółki zmuszony był do podjęcia radykalnych działań zmierzających do obniżenia planowanej straty. Redukcja kosztów dotknęła wszystkie jednostki organizacyjne Spółki, w tym anteny TVP.

Plan ekonomiczno-finansowy na 2009 rok zamyka się stratą w wysokości 78 mln zł.Budżety wybranych anten będą kształtować się następująco: TVP1 – 179,3 mln zł, TVP2 – 159 mln zł, TVP Sport (łącznie z TVP HD) – 89,6 mln zł, TVP Kultura – 13,8 mln zł, TV Białoruś – ok. 22 mln zł (w tym ok. 20 mln kosztów zewnętrznych). Cały budżet TV Białoruś w 100 proc. pokrywany będzie przez przychody z MSZ oraz środki z USA i krajów Unii Europejskiej, a w przypadku zmniejszenia dotacji zostanie on odpowiednio ograniczony.

Plan ekonomiczno-finansowy zakłada również następujące poziomy kosztów zewnętrznych dla agencji producenckich, np.: Agencja Filmowa - 302,9 mln zł. Dodatkowo w ramach tego budżetu Agencja wydzieli środki na centralny budżet filmowy w wysokości 5 mln zł, a koszty działania Agencji Produkcji Telewizyjnej przyjęto na poziomie 261,4 mln zł.

Zredukowane zostały również koszty promocji zewnętrznej. W związku z powyższym budżet Biura Marketingu i Promocji obniżony został do poziomu 41,7 mln zł. W budżecie jednostki zarezerwowano kwotę 5 mln zł, której uruchomienie będzie uwarunkowane podjęciem radykalnych działań restrukturyzacyjnych tej jednostki w pierwszych półroczu 2009 r.

Budżet Biura Reklamy został ustalony na poziomie 55,9 mln zł. Koszty Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu wyniosą w 2009 roku 24,8 mln zł. W Biurze Finansów i Restrukturyzacji nastąpił wzrost o 3 mln zł do poziomu 17,8 mln zł. Jest to związane z powołaniem w tym roku Centrum Usług Księgowych, co pozwoli uzyskać oszczędności w Oddziałach Terenowych Spółki. Biuro Programowe osiągnie jednorazowy wzrost o ok. 2,2 mln zł względem 2008 r., co z kolei wynika z organizacji konferencji INPUT. Natomiast wzrost budżetu Biura o ok. 13 mln zł wynika z przesunięcia kosztów badań  telemetrycznych z Biura Reklamy. Poziom kosztów zewnętrznych w Oddziałach Terenowych Telewizji Polskiej w 2009 r. został założony na poziomie o 15,4 mln zł niższym w porównaniu do planu 2008 r.  i zamknie się kwotą 356,3 mln zł.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.