18.02.09, 22:00
Plan ekonomiczno – finansowy TVP S.A. na 2009 rok
Skonstruowany i przyjęty przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno – finansowy na 2009 rok zakłada znaczące oszczędności.
Skonstruowany i przyjęty przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno – finansowy na 2009 rok zakłada znaczące oszczędności.
Bez przyjęcia konsekwentnych założeń prowadzących m.in. do restrukturyzacji kosztów działalności Spółki, zwiększenia dyscypliny i świadomości kosztowej w ramach całej Spółki, strata TVP w 2009 r. wynosiłaby ponad 300,0 mln zł.
W oparciu o prognozy Biura Finansów i Restrukturyzacji TVP Zarząd Spółki zmuszony był do podjęcia radykalnych działań zmierzających do obniżenia planowanej straty. Redukcja kosztów dotknęła wszystkie jednostki organizacyjne Spółki, w tym anteny TVP.
Plan ekonomiczno-finansowy na 2009 rok zamyka się stratą w wysokości 78 mln zł.Budżety wybranych anten będą kształtować się następująco: TVP1 – 179,3 mln zł, TVP2 – 159 mln zł, TVP Sport (łącznie z TVP HD) – 89,6 mln zł, TVP Kultura – 13,8 mln zł, TV Białoruś – ok. 22 mln zł (w tym ok. 20 mln kosztów zewnętrznych). Cały budżet TV Białoruś w 100 proc. pokrywany będzie przez przychody z MSZ oraz środki z USA i krajów Unii Europejskiej, a w przypadku zmniejszenia dotacji zostanie on odpowiednio ograniczony.
Plan ekonomiczno-finansowy zakłada również następujące poziomy kosztów zewnętrznych dla agencji producenckich, np.: Agencja Filmowa - 302,9 mln zł. Dodatkowo w ramach tego budżetu Agencja wydzieli środki na centralny budżet filmowy w wysokości 5 mln zł, a koszty działania Agencji Produkcji Telewizyjnej przyjęto na poziomie 261,4 mln zł.
Zredukowane zostały również koszty promocji zewnętrznej. W związku z powyższym budżet Biura Marketingu i Promocji obniżony został do poziomu 41,7 mln zł. W budżecie jednostki zarezerwowano kwotę 5 mln zł, której uruchomienie będzie uwarunkowane podjęciem radykalnych działań restrukturyzacyjnych tej jednostki w pierwszych półroczu 2009 r.
Budżet Biura Reklamy został ustalony na poziomie 55,9 mln zł. Koszty Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu wyniosą w 2009 roku 24,8 mln zł. W Biurze Finansów i Restrukturyzacji nastąpił wzrost o 3 mln zł do poziomu 17,8 mln zł. Jest to związane z powołaniem w tym roku Centrum Usług Księgowych, co pozwoli uzyskać oszczędności w Oddziałach Terenowych Spółki. Biuro Programowe osiągnie jednorazowy wzrost o ok. 2,2 mln zł względem 2008 r., co z kolei wynika z organizacji konferencji INPUT. Natomiast wzrost budżetu Biura o ok. 13 mln zł wynika z przesunięcia kosztów badań telemetrycznych z Biura Reklamy. Poziom kosztów zewnętrznych w Oddziałach Terenowych Telewizji Polskiej w 2009 r. został założony na poziomie o 15,4 mln zł niższym w porównaniu do planu 2008 r. i zamknie się kwotą 356,3 mln zł.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze