TVP INFO uratowane, PiS poprze ustawę ale pod pewnymi warunkami

Jak podał "Dziennik", informacyjny kanał telewizji publicznej nie zostanie zlikwidowany, co jest zasługą Sojuszu Lewicy Demokratycznej. PiS zapowiedział poparcie ustawy, ale tylko gdy warunki partii Jarosława Kaczyńskiego zostaną spełnione.

Jak podał "Dziennik", informacyjny kanał telewizji publicznej nie zostanie zlikwidowany, co jest zasługą Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Według gazety politykom SLD zależało na tym, aby TVP Info nadal istniał, bowiem obawiali się, że telewizje komercyjne będą marginalizować ich wystąpienia. Jak wyjaśnił
"Dziennik", TVP Info został wpisany do projektu nowej ustawy medialnej i ma działać jako osobna spółka telewizyjna obok 16 regionalnych ośrodków telewizyjnych. Gazeta dodaje, że pierwotnie Platforma Obywatelska nie chciała zgodzić się na istnienie TVP Info, jednak została przekonana przez SLD.

Tymczasem PiS chce poprzeć ustawe medialną, ale tylko pod następującymi warunkami: publiczne radio i telewizja finansowane nie będzie z budżetu państwa, a ich kierownictwa wybierane tak, by żadna poważna siła polityczno-społeczna w Polsce nie była wykluczona. "

Zdaniem lidera Prawa i Sprawiedliwości - Jarosława Kaczyńskiego, PO "chce przejąć media publiczne, chce mieć jeszcze instrument władzy, tak jakby ich miała za mało". "Ma ich bardzo dużo, tylko niestety nie korzysta z nich w interesie społecznym, tylko korzysta z nich we własnym interesie" - stwierdził szef PiS.

Przypomnijmy, PO, PSL i SLD porozumiały się już w sprawie projektu nowej ustawy medialnej; PiS jest mu przeciwne. Sam projekt zakłada likwidację od 1 stycznia 2010 r. abonamentu radiowo-telewizyjnego. Media publiczne mają być finansowane z Funduszu Zadań Publicznych, którego środki będą pochodziły z budżetu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Komentarze

Powiązane

23.07.24, 06:00
| telewizja / VOD » informacje
Marcin Bisiorek w Szkle Kontaktowym
Marcin Bisiorek, dziennikarz związany z Radiem 357, pojawił się pierwszy raz w "Szkle Kontaktowym" (TVN24). 
22.07.24, 22:54
| telewizja / VOD » seriale
Ruszyły zdjęcia do Furiozy 2. Film Netflixa zadebiutuje w 2025 roku
Rozpoczęły się zdjęcia do "Furiozy 2", kontynuacji filmu sensacyjnego, który zadebiutuje w 2025 r. na platformie Netflix.
22.07.24, 11:41
| telewizja / VOD » informacje
Piłkarki. Dziewczyny z boiska jesienną w TTV
Serial dokumentalny "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" zadebiutuje jesienią w ramówce TTV. Produkcja śledzi rozrywki piłkarskie oraz pokazuje codzienne życie ośmiu kobiecych amatorskich drużyn z całej Polski.
22.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
#ineaczej. INEA z nową kampanią wizerunkową
Do 15 października br. potrwa kampania wizerunkowa firmy INEA. W nowej akcji wykorzystano motyw ucznia i mistrza.  
21.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Igrzyska Olimpijskie Paris 2024 na Eurosport w Vectrze
Widzowie będą mogli oglądać transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na dziesięciu kanałach Eurosport dostępnych w ofercie Vectry. 
20.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia i Polsat partnerami Polskiego Komitetu Olimpijskiego i reprezentacji Polski
Grupa Polsat Plus kontynuuje współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz Olimpijską Reprezentacją Polski. Umowa została zawarta na cztery lata z opcją jej przedłużenia. 
19.07.24, 12:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat Box zaproponuje osiem dodatkowych kanałów Eurosport na IO Paris 2024
Abonenci Polsat Box i użytkownicy Polsat Box Go zyskają bezpłatny dostęp do 8 dodatkowych kanałów Eurosport poświęconych Letnim Igrzyskom Olimpijskim. 
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
18.07.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje
Immergo będzie współpracować z Pasjatv
Immergo, firma działająca na rynku rozwiązań OTT i dystrybucji treści wideo, rozpoczyna współpracę z Pasjatv.
18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.