05.11.09, 21:59

Turystyka nie wykorzystuje siły internetu

Mimo kryzysu ekonomicznego wydatki na reklamę za pośrednictwem tego medium ciągle wzrastają. Okazuje się jednak, że branża turystyczna nie do końca wykorzystuje ten fakt i możliwości Internetu.

Mimo kryzysu ekonomicznego wydatki na reklamę za pośrednictwem tego medium ciągle wzrastają. Okazuje się jednak, że branża turystyczna nie do końca wykorzystuje ten fakt i możliwości Internetu.

Według raportu Gemius „Turystyka wśród internautów”, ponad połowa (58 %) internautów planujących wyjazd z biurem podróży wskazała informacje z sieci jako najczęściej wykorzystywane podczas planowania wyjazdu. W przeciągu ostatnich kilku lat odnotowano wyraźny wzrost zainteresowania turystyką za pośrednictwem Internetu. Tendencję zwyżkową odnotował także popyt na usługi noclegowe w Polsce. Jednak większość noclegów udostępnianych turystów należą do niewielkich podmiotów (należy tu wymienić kwatery prywatne, motele i pensjonaty), a co za tym idzie, mają one ograniczone możliwości inwestycyjne. Nadal rzadkością są profesjonalne serwisy www, czy wydatki na reklamę. W warstwie tej dominują profile na różnego rodzaju bazach noclegowych, jak spanie.pl, czy nocowanie.pl. Nie oznacza to jednak, iż nie ma możliwości promocji w Internecie. Problemem jest nieodpowiednie korzystanie z tego medium. Jak pokazuje bowiem raport Gogle, niezagospodarowaną przestrzenią są rezerwacje online, z których już korzystają hotele i biura podróży: „Patrząc z perspektywy funkcjonalności strony, aż 30 proc. ankietowanych wyraziło chęć zakupu online, ale witryna nie dała im takiej możliwości. Jeśli do tej grupy dołączylibyśmy tych, którzy już takiego zakupu dokonali, to mamy bardzo dużą grupę ankietowanych, gotowych do dokonania zakupu online. […]Zapewniając dostęp do informacji przedstawiciele branży turystycznej ułatwiają samym sobie pracę. Jeśli klient kupi wycieczkę przez internet, koszty jego obsługi spadają”. Mowa tu o nieznanej jeszcze dobrze usłudze Dotbook, czyli systemie rezerwacji online.

Na rynku obecnie funkcjonuje tylko jedna firma oferująca mniejszym podmiotom, takim jak właściciele obiektów noclegowych (kwatery prywatne, pensjonaty, hostele) możliwość skorzystania z systemu rezerwacji online. Dotbook, bo o nim mowa, oferuje właścicielom kwater opcję skorzystania z takiej możliwości rozliczając się za wynik – dokonaną rezerwację. Umożliwia to małym podmiotom dostęp do nowoczesnych technologii nie angażując środków własnych. System dostępny jest dla każdego serwisu www, czy bloga bezpłatnie. Wspólna baza wszystkich ofert miejsc noclegowych udostępniona będzie każdemu za pośrednictwem wielu witryn partnerskich. Funkcjonalność oprogramowania umożliwia umieszczenie takiego systemu na każdej stronie www (w tym witrynie danego obiektu oraz ograniczenie go tylko do oferty danego obiektu). W praktyce oznacza to, że każdy właściciel pokoi może na swoim serwisie czy blogu umieścić system rezerwacji online tylko swoich ofert. Może także, jak każdy Partner systemu umieszczać całą bazę i zarabiać procent od każdej rezerwacji dokonanej z jego witryny.

Jak podkreślają specjaliści, Internet staje się coraz ważniejszym medium informacyjnym, rozrywkowym i handlowym. Badanie zrealizowane dla ING pokazuje, że co piąty internauta (21%) deklaruje, że wolałby zrezygnować z seksu na miesiąc, niż nie mieć dostępu do Internetu, a 60% badanych nie wyobraża sobie życia bez internetu. Ten wzrost znaczenia sieci ma swoje odbicie na wszystkich gałęziach gospodarki. Lekceważenie tego medium może grozić stratami dla osób obojętnych wobec Internetu, bowiem zdaniem znawców tematyki, to właśnie za pomocą sieci przejawiać się będzie aktywność turystów odwiedzających Polskę podczas Euro 2012.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.