09.12.09, 20:53
SMS bez VAT - dalsza walka
Koalicja „SMS bez VAT”, zrzeszająca 21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie ustaje w swoich działania na rzecz zniesienia podatku VAT pobieranego od charytatywnych wiadomości testowych. Tym razem walka w tym kierunku będzie miała swoje miejsce w sądzie.
Koalicja „SMS bez VAT”, zrzeszająca 21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie ustaje w swoich działania na rzecz zniesienia podatku VAT pobieranego od charytatywnych wiadomości testowych. Tym razem walka w tym kierunku będzie miała swoje miejsce w sądzie.
10 i 11 grudnia br. w warszawskim Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym odbędzie się rozprawa mająca na celu przeciwdziałanie pobieraniu 22-procentowego podatku pobieranego od wiadomości wysyłanych na rzecz instytucji charytatywnych. „Zdecydowaliśmy się wstąpić ze sprawą niesłusznego podatku na drogę sądową z nadzieją, że uda się rozwiązać problem drogą prawną. Nasze argumenty są ignorowane przez rząd, a przez przedłużający się problem podatku VAT od dobroczynnych SMSów cierpią najbardziej potrzebujący" - mówi Wojciech Śliż z koordynującej akcję firmy doradczej PricewaterhouseCoopers Polska. „Naszą petycję, zamieszczoną w Internecie podpisało już prawie 8 tys. osób. To dowód na to, że społeczeństwo nie jest obojętne na los pokrzywdzonych i chce pomagać, a jednocześnie sprzeciwia się temu, by na nieszczęściu innych bogacił się budżet państwa. Pomimo tego, że rozprawy sądowe nie dotyczą sposobu opodatkowania dobroczynnych SMSów, a jedynie uprawnienia organizacji z Koalicji SMS bez VAT do otrzymania wiążącego stanowiska Ministra Finansów liczymy na to, iż fakt ten wyraźnie unaoczni władzom państwowym, że problem nadal istnieje i zachęci je do jego rozwiązania" - dodaje.
W skład koalicji „SMS bez VAT" weszły: Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja TVN „nie jesteś sam", Forum Darczyńców, Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF, Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?", Amnesty International, WWF Polska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą", Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Orange, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja PricewaterhouseCoopers "Podaruj siebie", Krajowe Centrum Kompetencji, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy", Fundacja Hospicyjna, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko". Koalicję wspierają: Caritas Polska, Fundacja Dzieci Niczyje, Siepomaga.pl, Fundacja Śląskiego Centrum Chorób Serca, Fundacja Marka Kamińskiego. Na stronie organizacji można znaleźć apel, pod którym można złożyć swój podpis wyrażający poparcie dla akcji.
Stanowisko ds. promocji i komunikacji
Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków
Przejdź do ofertySpecjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa
Przejdź do ofertyKierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja
Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice
Przejdź do ofertyKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze