09.12.09, 20:53

SMS bez VAT - dalsza walka

Koalicja „SMS bez VAT”, zrzeszająca 21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie ustaje w swoich działania na rzecz zniesienia podatku VAT pobieranego od charytatywnych wiadomości testowych. Tym razem walka w tym kierunku będzie miała swoje miejsce w sądzie.

Koalicja „SMS bez VAT”, zrzeszająca 21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie ustaje w swoich działania na rzecz zniesienia podatku VAT pobieranego od charytatywnych wiadomości testowych. Tym razem walka w tym kierunku będzie miała swoje miejsce w sądzie.

10 i 11 grudnia br. w warszawskim Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym odbędzie się rozprawa mająca na celu przeciwdziałanie pobieraniu 22-procentowego podatku pobieranego od wiadomości wysyłanych na rzecz instytucji charytatywnych. „Zdecydowaliśmy się wstąpić ze sprawą niesłusznego podatku na drogę sądową z nadzieją, że uda się rozwiązać problem drogą prawną. Nasze argumenty są ignorowane przez rząd, a przez przedłużający się problem podatku VAT od dobroczynnych SMSów cierpią najbardziej potrzebujący" - mówi Wojciech Śliż z koordynującej akcję firmy doradczej PricewaterhouseCoopers Polska. „Naszą petycję, zamieszczoną w Internecie podpisało już prawie 8 tys. osób. To dowód na to, że społeczeństwo nie jest obojętne na los pokrzywdzonych i chce pomagać, a jednocześnie sprzeciwia się temu, by na nieszczęściu innych bogacił się budżet państwa. Pomimo tego, że rozprawy sądowe nie dotyczą sposobu opodatkowania dobroczynnych SMSów, a jedynie uprawnienia organizacji z Koalicji SMS bez VAT do otrzymania wiążącego stanowiska Ministra Finansów liczymy na to, iż fakt ten wyraźnie unaoczni władzom państwowym, że problem nadal istnieje i zachęci je do jego rozwiązania" - dodaje.

W skład koalicji „SMS bez VAT" weszły: Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja TVN „nie jesteś sam", Forum Darczyńców, Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF, Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?", Amnesty International, WWF Polska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą", Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Orange, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja PricewaterhouseCoopers "Podaruj siebie", Krajowe Centrum Kompetencji, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy", Fundacja Hospicyjna, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko". Koalicję wspierają: Caritas Polska, Fundacja Dzieci Niczyje, Siepomaga.pl, Fundacja Śląskiego Centrum Chorób Serca, Fundacja Marka Kamińskiego. Na stronie organizacji można znaleźć apel, pod którym można złożyć swój podpis wyrażający poparcie dla akcji.

Komentarze

Powiązane

07.03.25, 11:00
| biznes i technologie |
Marek Kozłowski dołącza do XTB jako Brand Director
XTB, międzynarodowy fintech oferujący aplikację inwestycyjną, rozszerza zespół marketingowy. Marek Kozłowski dołączył do firmy na stanowisko Brand Directora, gdzie będzie odpowiedzialny za zarządzanie marką XTB na rynkach globalnych.
16.02.25, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Rusza druga edycja konkursu Uwolnij wyobraźnię TVN Warner Bros. Discovery
TVN Warner Bros. Discovery ogłosił zwycięzców pierwszej edycji konkursu „Uwolnij wyobraźnię” i rozpoczął nabór do kolejnej edycji. Cztery wybrane scenariusze zostały zrealizowane w TVN XR Studio, z pomocą ekspertów grupy mediowej.
07.02.25, 16:45
| biznes i technologie » informacje
Orange Polska i Polski Światłowód Otwarty będą współpracować
Polski Światłowód Otwarty i Orange Polska zawarły umowę, dzięki której Orange może oferować swoje usługi światłowodowe na sieci FTTH należącej do PŚO. Pierwsi klienci już zaczęli korzystać z superszybkiego Orange Światłowodu na infrastrukturze partnera.
04.02.25, 16:30
| biznes i technologie » informacje
Adam Żołnowski w Zarządzie Fiberhost
1 lutego br. funkcję CFO i Wiceprezesa Zarządu w Fiberhost objął Adam Żołnowski. Na stanowisku CEO pozostaje Marta Wojciechowska oraz w roli COO/CTO Krzysztof Jaskólski.
02.02.25, 16:00
| biznes i technologie » informacje
Grupa Muszkieterów zanotowała w 2024 r. prawie 11 mld zł obrotu
W 2024 r. Grupa Muszkieterów osiągnęła łączny obrót w wysokości 10,93 mld zł w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, notując wzrost o 6,3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. To wynik znacząco wyższy niż średni wzrost rynków, na których Grupa jest obecna.
11.01.25, 13:18
| biznes i technologie » informacje
Łukasz Chałaczkiewicz obejmuje nową funkcję Szefa Regionu Europy Południowej w LIPTON Teas & Infusions
Łukasz Chałaczkiewicz objął stanowisko Szefa Regionu Europy Południowej w LIPTON Teas & Infusions, odpowiadając za rozwój rynków w takich krajach jak Włochy, Grecja, Hiszpania, Cypr i Portugalia.
09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
08.01.25, 22:29
| biznes i technologie » informacje
Rekordowy 2024 rok Grupy InPost. Ponad miliard obsłużonych przesyłek
Grupa InPost, działająca w sektorze rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, w 2024 roku po raz pierwszy w historii przekroczyła wolumen miliarda obsłużonych przesyłek – osiągając 1 091 644 003 paczek, co stanowi wzrost o 22 proc. rok do roku. 
03.01.25, 14:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » książki
Polacy coraz chętniej czytają, ale księgarnie znikają i toną w długach
Wyniki najnowszego „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy wskazują, że czytelnictwo w Polsce ma się nieźle. Dobre wieści kończą się, gdy spojrzy się na sytuację księgarń stacjonarnych. Jak wynika z danych KRD, ich zadłużenie na koniec października br. wyniosło 8,795 mln zł.
29.12.24, 08:00
| biznes i technologie » informacje
Już 9 tys. automatów paczkowych DPD Polska
Firma DPD Polska uruchomiła dziewięciotysięczny automat paczkowy w sieci DPD Pickup. Na tym jednak nie koniec. W ramach strategii rozwoju firma planuje w następnym roku zwiększyć tę liczbę o kolejne 3 tysiące.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.