09.12.09, 20:53

SMS bez VAT - dalsza walka

Koalicja „SMS bez VAT”, zrzeszająca 21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie ustaje w swoich działania na rzecz zniesienia podatku VAT pobieranego od charytatywnych wiadomości testowych. Tym razem walka w tym kierunku będzie miała swoje miejsce w sądzie.

Koalicja „SMS bez VAT”, zrzeszająca 21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie ustaje w swoich działania na rzecz zniesienia podatku VAT pobieranego od charytatywnych wiadomości testowych. Tym razem walka w tym kierunku będzie miała swoje miejsce w sądzie.

10 i 11 grudnia br. w warszawskim Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym odbędzie się rozprawa mająca na celu przeciwdziałanie pobieraniu 22-procentowego podatku pobieranego od wiadomości wysyłanych na rzecz instytucji charytatywnych. „Zdecydowaliśmy się wstąpić ze sprawą niesłusznego podatku na drogę sądową z nadzieją, że uda się rozwiązać problem drogą prawną. Nasze argumenty są ignorowane przez rząd, a przez przedłużający się problem podatku VAT od dobroczynnych SMSów cierpią najbardziej potrzebujący" - mówi Wojciech Śliż z koordynującej akcję firmy doradczej PricewaterhouseCoopers Polska. „Naszą petycję, zamieszczoną w Internecie podpisało już prawie 8 tys. osób. To dowód na to, że społeczeństwo nie jest obojętne na los pokrzywdzonych i chce pomagać, a jednocześnie sprzeciwia się temu, by na nieszczęściu innych bogacił się budżet państwa. Pomimo tego, że rozprawy sądowe nie dotyczą sposobu opodatkowania dobroczynnych SMSów, a jedynie uprawnienia organizacji z Koalicji SMS bez VAT do otrzymania wiążącego stanowiska Ministra Finansów liczymy na to, iż fakt ten wyraźnie unaoczni władzom państwowym, że problem nadal istnieje i zachęci je do jego rozwiązania" - dodaje.

W skład koalicji „SMS bez VAT" weszły: Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja TVN „nie jesteś sam", Forum Darczyńców, Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF, Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?", Amnesty International, WWF Polska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą", Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Orange, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja PricewaterhouseCoopers "Podaruj siebie", Krajowe Centrum Kompetencji, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy", Fundacja Hospicyjna, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko". Koalicję wspierają: Caritas Polska, Fundacja Dzieci Niczyje, Siepomaga.pl, Fundacja Śląskiego Centrum Chorób Serca, Fundacja Marka Kamińskiego. Na stronie organizacji można znaleźć apel, pod którym można złożyć swój podpis wyrażający poparcie dla akcji.

Komentarze

Powiązane

27.08.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Krzysztof Bajołek inwestuje w Closer Music
Krzysztof Bajołek ogłosił strategiczną inwestycję o wartości 4 mln zł w polską firmę Closer Music.
24.08.24, 20:00
| biznes i technologie » informacje
MAX Premium Burgers otwiera kolejną restaurację w Poznaniu
Szwedzka sieć MAX Premium Burgers otwiera swoją trzecią restaurację w Poznaniu. Będzie to już 26. punkt MAX Premium Burgers w Polsce.
23.08.24, 22:23
| radio » informacje | biznes i technologie » informacje
Radio Olsztyn S.A. otrzymało wezwanie do Sądu Rejonowego w sprawie odbioru depozytu
Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Olsztynie „Radio Olsztyn” S.A zostało wezwane przez Sąd Rejonowy do odbioru środków finansowych pochodzących z opłat abonamentowych. 
17.08.24, 19:00
| biznes i technologie » informacje
Rynek HoReCa w Polsce: Pokolenie Z wybiera bary szybkiej obsługi i woli kuchnię amerykańską
Rynek HoReCa stanowi istotną część krajowego sektora usług, odgrywając kluczową rolę w gospodarce. Jak wynika z raportu „Rynek HoReCa w Polsce 2024” opublikowanego przez PMR Market Experts, osiągnął on zdecydowany wzrost w porównaniu do 2020 r., czyli początku pandemii COVID-19. 
17.08.24, 13:55
| biznes i technologie » informacje
Badanie OBTK: ponad 64 proc. respondentów zwraca uwagę na skład produktów
Konsumenci w Polsce coraz częściej wymagają pełnej transparentności od producentów. Jak wynika z badania na zlecenie On Board Think Kong, Polacy podczas zakupów chcą być dokładnie informowani o składzie i pochodzeniu produktów.
17.08.24, 08:00
| biznes i technologie » informacje
Grupa Muszkieterów: 5,2 mld obrotu w I półroczu 2024 r.
Grupa Muszkieterów osiągnęła w pierwszym półroczu 2024 r. łączny obrót w wysokości blisko 5,2 mld zł w ramach zrzeszonych sieci Intermarché i Bricomarché, odnotowując niemal 7 proc. wzrost rok do roku. Grupa Muszkieterów potwierdza założone cele i zakłada, iż mimo dynamicznej sytuacji rynkowej powinna osiągnąć pułap 11 mld zł obrotu na koniec 2024 r.
15.08.24, 16:35
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Simpact Ventures oraz SMOK VC inwestują w platformę Pogaduszki
Fundusz Simpact Ventures dołączył do grona inwestorów platformy Pogaduszki. W rundzie inwestycyjnej uczestniczył również fundusz SMOK Ventures. 
09.08.24, 19:42
| biznes i technologie » informacje
Będzie rewolucja. Kody kreskowe zostaną zastąpione w handlu przez kody QR
50 lat od pierwszego zeskanowania kodu kreskowego organizacja GS1 ogłosiła globalny plan przejścia z tradycyjnych kodów kreskowych na kody QR zawierające standardy GS1.
09.08.24, 17:45
| biznes i technologie » informacje
Medicover dołącza do e-Izby
Medicover, dostawca usług medycznych, przystępuje do Izby Gospodarki Elektronicznej. e-Izba zaoferuje marce wsparcie w zakresie administracji, mediów i networkingu biznesowego. 
07.08.24, 22:02
| biznes i technologie » informacje
Rafał Wójcik sprzedażą szefem sprzedaży OVHcloud w regionie CEE
OVHcloud, marka działająca w sektorze chmury obliczeniowej, ma nowego szefa sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którym został Rafał Wójcik.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 18.10.24

Rozwiązanie konkursu.

do 18.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.10.24

Do zdobycia jeden album.

Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.