14.08.10, 12:40

Marek Soból: Intensywnie pracujemy nad kolejnymi częściami GG.pl

Rozmowa z Markiem Sobólem, szefem produktu (CPO) w GG Network S.A. m.in. o sile marki, a także o planach spółki na najbliższe miesiące.

Rozmowa z Markiem Sobólem, szefem produktu (CPO) w GG Network S.A.

Kuba Wajdzik: Przez dziewięć lat pracował Pan w Onet.pl. Jakie doświadczenia w tej grupie z perspektywy czasu są dla Pana najcenniejsze?

Marek Soból: W Onecie pracowałem tak długo, że właściwie mogę powiedzieć, że tam po prostu nauczyłem się Internetu. Wszyscy się uczyliśmy, a były to czasy, kiedy dla większości ludzi w Polsce słowa Internet i Onet były synonimami.
Gdy przyszedłem do Onetu, był on właściwie połączeniem wyszukiwarki, katalogu stron i poczty. Właściwie nie istniały serwisy tematyczne w ich współczesnym rozumieniu, zawartość strony głównej, w tym kilka wiadomości, była zmieniana od czasu do czasu. Zupełnie inny świat. Niemal wszystko co dziś w Internecie wydaje się oczywiste wydarzyło się później.

Marek Soból


KW: Jak dzisiaj najlepiej określić główne zadanie Gadu Gadu? Bo dziś to już nie tylko komunikator, ale i budowana społeczność, platforma z radiem internetowym, blip.pl, itp.

MS: Usługi GG Network to przede wszystkim wielokanałowa, prosta i wydajna komunikacja, a w oparciu o nią budowanie silnych, spoistych i długowiecznych społeczności. To sieć usług z zakresu komunikacji, rozrywki, edukacji. Oferujemy milionom internautów sposób i na relaks w necie (np. gry online) i serwisy edukacyjne, informacje (portal gadu-gadu.pl), przystępny kontakt ze znajomymi (tekst, VoIP, wideo), etc. Świat Gadu-Gadu stale się rozwija.

KW: Które z najnowszych produktów GG można określić, że z sukcesem weszły na rynek, a nad którymi jeszcze trzeba popracować?
MS: Jedno nie wyklucza drugiego. Uruchomiony w tym roku serwis GG.pl już w jakimś sensie jest sukcesem. Zbudowaliśmy go bardzo szybko, użytkownikom się podoba, media przyjęły go pozytywnie. Niemniej jest to dopiero początek. Nad tym serwisem trzeba dalej pracować, od początku to zakładaliśmy. Intensywnie go obecnie rozwijamy.

KW: Obserwujemy modę w ostatnich miesiącach w Polsce na Facebooka. Czy serwis w jakikolwiek sposób może zagrozić i spółce GG w realizacji planów i przewrócić rynek internetowy w Polsce?
MS: Nie wierzę, aby jeden serwis społecznościowy, nawet Facebook, zagospodarował wszystkie potrzeby społeczne użytkowników w Internecie. Życie człowieka jest zbyt bogate, a jego potrzeby zbyt różnorodne. Wydaje mi się, że kluczem jest to, żeby za wszelką cenę nie kopać się z koniem - nie starać się konkurować z Facebookiem akurat w tym, w czym jest najlepszy. My staramy się kształtować nasz serwis tak, aby spełniał nieco inne potrzeby, choć na pozór wydaje się być bardzo podobny. Istotne jest jednak jakie zachowania będą dominować w naszym serwisie, jakie aktywności, jaka będzie natura i dynamika relacji, co ludzie będą robić i w jaki sposób, a nie to czy nasz pulpit na oko jest podobny do ściany na Facebooku, czy też nie.

KW: GG nie ma sobie wciąż równych wśród komunikatorów tekstowych, wśród głosowych wyprzedza Was tylko Skype. Skąd ta niesłabnąca popularność?
MS: Po pierwsze to na pewno siła naszej marki: ciepłe, przyjazne słoneczko w rogu pulpitu towarzyszy polskim internatom zwykle od chwili kiedy poznają słowo Internet. Po drugie, Gadu-Gadu jest wciąż wygodniejsze do rozmów tekstowych niż Skype. Po trzecie Gadu-Gadu umożliwia także prowadzenie rozmów głosowych, wideo w przyjazny sposób.

KW: Sam komunikator jest daleki dzisiaj do tego jak wyglądał jeszcze lata temu. Dzisiaj jednak wielu internautów narzeka, że swymi bajerami zaczyna odpychać. Przekonują, że siłą tego "starego" była właśnie prosta szata graficzna, ale i wyjątkowa stabilność programu.
MS: Musimy wziąć pod uwagę wymagania różnych grup użytkowników. Jedni żądają coraz więcej funkcjonalności, inni możliwie największej prostoty i wyłącznie funkcji komunikacyjnych. W dodatku chcemy także rozwijać nasz model biznesowy. To są czasami sprzeczne potrzeby. Wydaje nam się jednak, że w nowej wersji, nad którą w tej chwili pracujemy, a która będzie dostępna pod koniec tego roku, udało nam się je pogodzić. Przede wszystkim jednak, chcemy aby nowa aplikacja była lekka, szybka, bezawaryjna i działała na wszystkich systemach (Windows, Linux, Mac OS).

KW: Jak ocenia Pan inne komunikatory czołowych portali? Skąd ich tak słaba popularność, mimo że z samych portali korzystają miliony internautów?
MS: Nie jest łatwo wejść na rynek komunikatorów. To produkt, który silnie lokalizuje użytkownika, jest wbrew pozorom złożony technologicznie. Trzeba mieć jakiś mega atut oraz wielką determinację. Portale horyzontalne mają setki różnych serwisów i usług i zwykle nie potrafią się skupić nad jedną i konsekwentnie zbudować wartości. To zresztą ich największa słabość.

KW: Coraz większa liczbę internautów przyciąga OPEN FM. Ile osób korzysta obecnie z platformy?
MS: OPEN FM to obecnie prawie 3 mln słuchaczy miesięcznie. W ostatnim roku platforma bardzo mocno się rozwinęła - użytkownicy mogą wybierać muzykę już spośród 78 kanałów (od jazzu przez polski rock po awangardowe brzmienia, wybór jest naprawdę olbrzymi i dostępny prosto z komunikatora czy strony WWW). Najpopularniejsze kanały w OPEN FM to niezmiennie: Impreza, Viva (jeden z kanałów MTV Polska), Po Polsku i Największe Hity.

KW: Jakie są plany spółki na najbliższe miesiące? Czy możemy spodziewać się kolejnych produktów z portfolio GG?
MS: Przede wszystkim intensywnie pracujemy nad kolejnymi częściami GG.pl – mam tu na myśli grupy, fankluby, wydarzenia, lokalizację, system reklamy i parę niespodzianek, których na razie nie ujawniamy. Stopniowo otwieramy też nasze API (http://rozwoj.gg.pl), więc developerzy będą mieli coraz więcej możliwości. Drugi równie ważny projekt to wspomniany już przeze  mnie nowy komunikator. Zresztą my w ogóle nie traktujemy tych dwóch produktów oddzielnie, to jest dla nas jeden produkt tak naprawdę: GG.pl + komunikator Gadu-Gadu.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

04.12.22, 23:00
| internet » informacje
20 lat istnienia serwisu dobreprogramy.pl
Serwis dobreprogramy.pl obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Z tej okazji redakcja przygotowała sekcję, w której publikuje treści przenoszące użytkowników w przeszłość.
29.11.22, 18:12
| internet » informacje
Be Healthy Magazine. Serwis WP abcZdrowie z miesięcznikiem premium
Redakcja WP abcZdrowie stworzyła nowy lifestylowy miesięcznik Premium „Be Healthy Magazine”, który jest skierowany do czytelników ceniących zdrowy styl życia. Każde kolejne wydanie poświęcone będzie innemu tematowi.
27.11.22, 13:30
| radio » informacje | internet » informacje
Jimi Hendrix bohaterem specjalnego serwisu internetowego Polskiego Radia
Z okazji 80. rocznicy urodzin Jimiego Hendrixa, portal PolskieRadio.pl przygotował serwis specjalny hendrix.polskieradio.pl poświęcony jednemu z najważniejszych muzyków w historii rocka. Choć żył tylko 27 lat i nagrał tylko trzy albumy studyjne, uważany jest za najważniejszego i najbardziej wpływowego gitarzystę w historii muzyki rockowej.
23.11.22, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
Podcast Roku. Konkurs imienia redaktora Janusza Majki. Lista laureatów
Podczas uroczystej Gali w Rzeszowie ogłoszono laureatów w konkursie mienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku.
22.11.22, 16:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska: zysk EBITDA w III kwartale 2022 r. to blisko 96 mln zł
Skorygowany zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2022 r. wyniósł prawie 96 mln zł. To oznacza wzrost o 30 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Po wzroście o ponad 20 proc. przychody spółki wyniosły 271 mln zł, a zysk netto to prawie 51 mln zł. 
21.11.22, 07:00
| radio » informacje | internet » informacje
Mikrofon TOK FM i Sport.pl Live z wydaniami specjalnymi na czas mundialu w Katarze
Radio TOK FM i Sport.pl przygotowały kolejne wspólne propozycje programowe z okazji mundialu. Na antenie stacji oraz na stronach serwisu w najbliższych tygodniach pojawią się wydania specjalne programów „Mikrofon TOK FM” oraz „Sport.pl Live”, współprowadzone przez dziennikarzy z obu redakcji.
20.11.22, 21:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z zrelacjonuje mundial w Przeglądzie Sportowym i w kanale Total Sport
Adam Pawlukiewicz zostanie felietonistą „Przeglądu Sportowego” w trakcie Mistrzostw Świata w Katarze, jego teksty będą pokazywały biznesową i marketingową stronę Mundialu oraz opisywały mistrzostwa z perspektywy kibiców, którzy wybierają się do Dohy.
18.11.22, 19:10
| internet » informacje
Game Planet udostępnia piłkarski quiz Sędzia
18 listopda br. serwis Game Planet udostępnił quiz piłkarski „Sędzia”. Gra pozwala nabyć wiedzę i umiejętności arbitra na boisku piłkarskim. 
18.11.22, 08:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów redakcyjnych na czas mundialu
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów na czas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze, które rozpoczynają się 20 listopada br. W Katarze będzie pracować troje korespondentów Przeglądu Sportowego Onet, a w Warszawie będzie przygotowywany codzienny program o rozgrywkach piłkarskich.
17.11.22, 11:58
| internet » informacje
Sport.pl w Katarze. Serwis promuje mundialową ofertę
Zespół Sport.pl (Agora) przygotował wielokanałowy plan relacjonowania nadchodzącego mundialu. Do Kataru poleci trzech korespondentów serwisu. 16 listopada br. ruszyła kampania „Sport.pl w Katarze” promująca działania serwisu w trakcie mundialu.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.