05.10.10, 20:08

WP.TV w nowej wersji i w telewizyjnej rozdzielczości

Dzięki zmianom uzyskana została m.in. większa rozdzielczość emisyjna ekranu odtwarzacza, lepsza jakość oferowanych materiałów, nowe funkcjonalności oraz wygodny w obsłudze system nawigacji, umożliwiający prostsze poruszanie się w obrębie platformy.  

Telewizja internetowa WP.TV dostępna jest w nowym interfejsie. Dzięki zmianom uzyskana została m.in. większa rozdzielczość emisyjna ekranu odtwarzacza, lepsza jakość oferowanych materiałów, nowe funkcjonalności oraz wygodny w obsłudze system nawigacji, umożliwiający prostsze poruszanie się w obrębie platformy.  

Główną, widoczną zmianą jest przejście na szerokokątną rozdzielczość odtwarzacza klipów multimedialnych. Dotychczasowa ramka playera – 480x360 (aspekt 4:3) poszerzona została do rozmiarów "telewizyjnych" – 720x404 (aspekt 16:9). Na stronie głównej WP.TV wprowadzono duży moduł graficzny, prezentujący najciekawsze klipy dostępne w danym dniu na platformie. Kieruje on jednocześnie ruchem w obrębie witryny. Poprawiono też funkcjonowanie schowka. Każdy element dodany do zakładki przez użytkownika (tzw. „Twoja lista”) – jest automatycznie "wychwytywany" przy kolejnych próbach umieszczenia go w schowku (np. z poziomu innego kanału), eliminowane jest tym samym dublowanie materiałów.

Użytkownik, który chce obejrzeć ulubioną serię (lub kanał), może od razu wpisać w okno przeglądarki jej (jego) nazwę w domenie "wp.tv". (beztabu.wp.tv, strefa.wp.tv, enigma.wp.tv, itd.). Tym samym zawartość serwisu będzie lepiej indeksowana i pozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. 

Rozbudowano także rankingi oraz systemy oceny i rekomendacji materiałów, całkowicie też zmieniono moduł służący do wyszukiwania filmów w serwisie. Wyniki dla zapytań prezentowane są w postaci dodatkowej, wyświetlanej na stronie warstwy, co eliminuje konieczność opuszczania przez użytkownika kanału, czy produkcji, które ten akurat ogląda. Wprowadzono również specjalną ekspozycję komentarzy – w postaci dymków komiksowych wewnątrz ekranu emisyjnego playera. Dzięki temu internauta może oglądać materiał i równolegle śledzić wypowiedzi na jego temat innych widzów. 

Na potrzeby WP.TV zaadaptowany został autorski system nawigacji, znany już z platformy ToSieWytnie.pl, oparty m.in. na playlistach układanych na bieżąco przez redaktorów serwisu i odtwarzanych automatycznie, ale z możliwością dowolnego wpływania na kolejność wyświetleń po stronie użytkownika. System pozwala na przegląd zawartości materiału wideo, bez konieczności jego odtwarzania w playerze i to z poziomu dowolnego obszaru witryny – kanału, bądź serii. 

Rozwiązanie sprawdziło się na platformie ToSieWytnie.pl rejestrującej, od początku istnienia, średnio milion realnych użytkowników miesięcznie (za: Magapanel PBI/Gemius, XI.2009-VI.2010).

"Nie sztuką jest zaoferowanie internautom obrazu w jakości HD, na co z punktu widzenia infrastruktury, którą dysponujemy, jesteśmy gotowi od dawna. Sztuką jest utrzymanie stabilnej oglądalności, czyli dostosowanie się, w elastyczny sposób, do możliwości technicznych większości naszych odbiorców; bez dyskryminowania grupy dysponującej słabszymi łączami" – mówi Łukasz Skalik, Kierownik Działu WP.TV i Multimedialnego Wsparcia Portalu, szef zespołu projektowego. "Dobrana obecnie rozdzielczość oraz przyjęty standard transmisji obrazu na WP.TV, są optymalne z punktu widzenia naszych internautów. Staraliśmy się też, by niezależnie od możliwości komputerów i łącz użytkowników, jakość oglądania WP.TV była zawsze jak najlepsza"  – dodaje.

Dodatkowo, aby utrzymać dużą liczbę użytkowników oglądających w danym momencie materiały wideo, wprowadzono rozwiązania bazujące na technologii Content Delivery Network (CDN). W trakcie dużego natężenia wizyt wewnątrz serwisu WP.TV użytkownicy pobierają pliki wideo również przez CDN, co umożliwia utrzymanie zwiększającego się ruchu na serwerach multimedialnych Wirtualnej Polski i sprawną transmisję kontentu wideo do wszystkich użytkowników jednocześnie.

"Charakterystyczną cechą naszych programów, obok oryginalnej i ciekawej oprawy graficznej, jest włączenie internautów w proces tworzenia fabuły, poprzez liczne mechanizmy interakcji" – mówi Łukasz Skalik. To użytkownicy decydują o tym, co znajdzie się w kolejnych odcinkach serii i oceniają sposób prowadzenia oraz prezentowane treści. W ten sposób stają się aktywnymi uczestnikami i współproducentami telewizji.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 11:52
| internet » informacje
Klub Świadomej Konsumentki. Nowy projekt serwisu WP Kobieta
Redakcja serwisu WP Kobieta uruchamia Klub Świadomej Konsumentki, w którym czytelniczki będą mogły za darmo testować różne produkty i dzielić się swoimi opiniami.
19.02.24, 09:30
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
Ponad 450 osób przeszkolonych z badania Mediapanel
W 2023 r. firmy Gemius i Polskie Badania Internetu uruchomiły szkolenia z badania Mediapanel, przeznaczone dla podmiotów z branży medialnej. W pierwszym etapie szkoleń, w okresie od września 2023 r. do stycznia 2024 r. wzięło w nich udział ponad 450 osób.
18.02.24, 12:59
| internet » ludzie
Krzysztof “Chris” Sulenta awansuje w MassiveMusic Warsaw
MassiveMusic Warsaw, kreatywna agencja muzyczna, awansowała Krzysztofa Sulentę na stanowisko senior music creative.
17.02.24, 12:00
| internet » informacje | kultura » informacje
Rusza ósma edycja Plebiscytu O!Lśnienia – Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Krakowa
Po raz ósmy zostaną przyznane O!Lśnienia, nagrody kulturalne Onetu i Miasta Krakowa. Zwycięzców wybiorą internauci, a głosowanie potrwa do północy 1 marca br. 
16.02.24, 18:45
| internet » informacje
Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć. Druga część poradnika Gazeta.pl dla dziennikarek i dziennikarzy
Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 12:48
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
W poprzedniej pracy nie było OK. Krzysztof Stanowski w kampanii rocketjobs.pl
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, wziął udział w kampanii reklamowej portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it „Misja Zmiana”, w której namawia do zmiany pracy na własnych warunkach. Jest to już kolejna wspólna akcja marek z właścicielem Kanału Zero.
14.02.24, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
NOIZZ uruchamia podcast Komfort Guys
W czwartek, 15 lutego br., w Onet Audio, na NOIZZ.pl oraz na wybranych platformach podcastowych ruszy „Komfort Guys” - rozmowy o emocjach, z którymi można się utożsamiać, niezależnie od tego, czy jest to radość, smutek, bliskość, samotność, euforia, czy może przygnębienie.
14.02.24, 14:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Nie żyje Mariusz Jabłoński
Zmarł Mariusz Jabłoński, właściciel portalu OstrowiecNews.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

27.02.2024 r., godz. 15.00, online.