05.10.10, 20:08

WP.TV w nowej wersji i w telewizyjnej rozdzielczości

Dzięki zmianom uzyskana została m.in. większa rozdzielczość emisyjna ekranu odtwarzacza, lepsza jakość oferowanych materiałów, nowe funkcjonalności oraz wygodny w obsłudze system nawigacji, umożliwiający prostsze poruszanie się w obrębie platformy.  

Telewizja internetowa WP.TV dostępna jest w nowym interfejsie. Dzięki zmianom uzyskana została m.in. większa rozdzielczość emisyjna ekranu odtwarzacza, lepsza jakość oferowanych materiałów, nowe funkcjonalności oraz wygodny w obsłudze system nawigacji, umożliwiający prostsze poruszanie się w obrębie platformy.  

Główną, widoczną zmianą jest przejście na szerokokątną rozdzielczość odtwarzacza klipów multimedialnych. Dotychczasowa ramka playera – 480x360 (aspekt 4:3) poszerzona została do rozmiarów "telewizyjnych" – 720x404 (aspekt 16:9). Na stronie głównej WP.TV wprowadzono duży moduł graficzny, prezentujący najciekawsze klipy dostępne w danym dniu na platformie. Kieruje on jednocześnie ruchem w obrębie witryny. Poprawiono też funkcjonowanie schowka. Każdy element dodany do zakładki przez użytkownika (tzw. „Twoja lista”) – jest automatycznie "wychwytywany" przy kolejnych próbach umieszczenia go w schowku (np. z poziomu innego kanału), eliminowane jest tym samym dublowanie materiałów.

Użytkownik, który chce obejrzeć ulubioną serię (lub kanał), może od razu wpisać w okno przeglądarki jej (jego) nazwę w domenie "wp.tv". (beztabu.wp.tv, strefa.wp.tv, enigma.wp.tv, itd.). Tym samym zawartość serwisu będzie lepiej indeksowana i pozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych. 

Rozbudowano także rankingi oraz systemy oceny i rekomendacji materiałów, całkowicie też zmieniono moduł służący do wyszukiwania filmów w serwisie. Wyniki dla zapytań prezentowane są w postaci dodatkowej, wyświetlanej na stronie warstwy, co eliminuje konieczność opuszczania przez użytkownika kanału, czy produkcji, które ten akurat ogląda. Wprowadzono również specjalną ekspozycję komentarzy – w postaci dymków komiksowych wewnątrz ekranu emisyjnego playera. Dzięki temu internauta może oglądać materiał i równolegle śledzić wypowiedzi na jego temat innych widzów. 

Na potrzeby WP.TV zaadaptowany został autorski system nawigacji, znany już z platformy ToSieWytnie.pl, oparty m.in. na playlistach układanych na bieżąco przez redaktorów serwisu i odtwarzanych automatycznie, ale z możliwością dowolnego wpływania na kolejność wyświetleń po stronie użytkownika. System pozwala na przegląd zawartości materiału wideo, bez konieczności jego odtwarzania w playerze i to z poziomu dowolnego obszaru witryny – kanału, bądź serii. 

Rozwiązanie sprawdziło się na platformie ToSieWytnie.pl rejestrującej, od początku istnienia, średnio milion realnych użytkowników miesięcznie (za: Magapanel PBI/Gemius, XI.2009-VI.2010).

"Nie sztuką jest zaoferowanie internautom obrazu w jakości HD, na co z punktu widzenia infrastruktury, którą dysponujemy, jesteśmy gotowi od dawna. Sztuką jest utrzymanie stabilnej oglądalności, czyli dostosowanie się, w elastyczny sposób, do możliwości technicznych większości naszych odbiorców; bez dyskryminowania grupy dysponującej słabszymi łączami" – mówi Łukasz Skalik, Kierownik Działu WP.TV i Multimedialnego Wsparcia Portalu, szef zespołu projektowego. "Dobrana obecnie rozdzielczość oraz przyjęty standard transmisji obrazu na WP.TV, są optymalne z punktu widzenia naszych internautów. Staraliśmy się też, by niezależnie od możliwości komputerów i łącz użytkowników, jakość oglądania WP.TV była zawsze jak najlepsza"  – dodaje.

Dodatkowo, aby utrzymać dużą liczbę użytkowników oglądających w danym momencie materiały wideo, wprowadzono rozwiązania bazujące na technologii Content Delivery Network (CDN). W trakcie dużego natężenia wizyt wewnątrz serwisu WP.TV użytkownicy pobierają pliki wideo również przez CDN, co umożliwia utrzymanie zwiększającego się ruchu na serwerach multimedialnych Wirtualnej Polski i sprawną transmisję kontentu wideo do wszystkich użytkowników jednocześnie.

"Charakterystyczną cechą naszych programów, obok oryginalnej i ciekawej oprawy graficznej, jest włączenie internautów w proces tworzenia fabuły, poprzez liczne mechanizmy interakcji" – mówi Łukasz Skalik. To użytkownicy decydują o tym, co znajdzie się w kolejnych odcinkach serii i oceniają sposób prowadzenia oraz prezentowane treści. W ten sposób stają się aktywnymi uczestnikami i współproducentami telewizji.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.