09.01.11, 11:57

G+J z tendencją wzrostową

Wydawnictwo G+J opublikowało wyniki finansowe za I półrocze 2010 r. Przychody Wydawnictwa w pierwszej połowie 2010 roku osiągnęły taki sam poziom, jak w roku poprzednim – 1 mln 217 tysięcy euro.

Wydawnictwo G+J opublikowało wyniki finansowe za I półrocze 2010 r. Przychody Wydawnictwa w pierwszej połowie 2010 roku osiągnęły taki sam poziom, jak w roku poprzednim – 1 mln 217 tysięcy euro. W dalszym ciągu zaobserwować można tendencję wzrostową, widoczną już w II połowie 2009 roku. G+J znacząco poprawiło wyniki za pierwsze półrocze, nie tylko w porównaniu z rokiem poprzednim, ale nawet z pierwszym półroczem 2008 roku (sprzed kryzysu).

Zysk operacyjny przed odliczeniem podatków i odsetek wyniósł 130 milionów euro – dla porównania: w 2009 – 55 mln euro, w pierwszym półroczu 2008 – 117 mln euro. Wskaźnik rentowności sprzedaży G+J wyniósł 10,7%, w porównaniu z 4,5% w kryzysowym roku 2009 i 8,6% w 2008 roku. Przychody ze sprzedaży, zwłaszcza w Niemczech, pozostały dość stabilne – spadły o 4,9% do 385 mln euro (2009: 405 mln euro, 2008: 425 mln euro). Zyski ze sprzedaży reklam w pierwszej połowie roku w odmienny sposób kształtowały się w poszczególnych krajach. G+J uzyskało znaczący udział w niemieckim rynku sprzedaży reklam. Zyski z przychodów reklamowych na całym świecie wzrosły – z 374 mln euro w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2009 roku do 382 mln euro w pierwszej połowie 2010 roku. Stanowi to wzrost o 2,1 %.

Zysk operacyjny G+J po odliczeniu podatków i odsetek wyniósł 125 mln euro w pierwszej połowie 2010 roku (2009 r.: 57 mln euro, 2008 r.: 106 mln euro). Wynik wyraźnie potwierdza, że G+J odzyskało rentowność, a co więcej odnotowało wyniki przewyższające te z przedkryzysowego 2008 roku. Wydawnictwo jest wolne od zadłużeń i posiada wszelkie środki pieniężne do dalszego inwestowania i podejmowania kolejnych wyzwań rynkowych.

Zmiany wprowadzone w wielu czasopismach należących do portfolio G+J, a także premiery nowych tytułów w 2010 r., zdaniem wydawnictwa, wskazują, że G+J nadal zamierza inwestować w swoją działalność podstawową i utrzymywać jak najwyższą jakość warsztatu dziennikarskiego. W sektorze technologii cyfrowych, poza rozszerzaniem działalności marketingu online, G+J w dalszym ciągu bazuje na swoich silnych markach i ich kontencie. Wydawnictwo pracuje także nad innowacyjnymi formatami nowej generacji, dostosowanymi do takich urządzeń, jak tablety czy iPady. Pierwszych kilka marek G+J w Niemczech, ale także za granicą, jest już przystosowanych do iPadów. Planowane jest także, we współpracy z firmą DPV, rozpoczęcie dystrybucji za pomocą "Kiosku Online”. Działania te mają na celu zapewnienie refinansowania wysokiej jakości dziennikarstwa w Internecie z wykorzystaniem zróżnicowanych modeli pozyskiwania przychodów.

Komentarze

Powiązane

05.04.25, 08:00
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra tym razem na Wielkanoc
4 kwietnia br. ukazało się specjalne wydanie magazynu "Życie Na Gorąco Ekstra – Wielkanoc" (Wydawnictwo Bauer).
05.04.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny:5 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 kwietnia?
04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
04.04.25, 00:15
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 kwietnia?
03.04.25, 00:19
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 kwietnia?
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
02.04.25, 10:41
| prasa » informacje
Wielki test wiedzy o Unii Europejskiej. Nowy projekt edukacyjny Gazety Wyborczej
1 kwietnia br. ruszył nowy projekt edukacyjny “Gazety Wyborczej”. Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych z całej Polski będą mogli sprawdzić swoją wiedzę 27 maja br. w Warszawie i Katowicach. 
02.04.25, 10:21
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 kwietnia?
01.04.25, 10:55
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborczy Panel Obywatelski. Obywatele i obywatelki komentują kampanię prezydencką
31 marca br. ruszył projekt – Wyborczy Panel Obywatelski, organizowany przez "Wyborczą". Ponad 20 osób z różnych części Polski będzie na bieżąco komentować przebieg kampanii prezydenckiej.
31.03.25, 14:54
| prasa » informacje
Numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II z czwartkowym Super Expressem
3 kwietnia br. wraz z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) do kupienia będzie kolekcjonerski pozłacany numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II.