06.04.11, 14:42

Domena .EU ma już pięć lat

7 kwietnia 2006 roku europejska domena .EU została udostępniona do powszechnej rejestracji. Jak podaje serwis Domeny.pl, obecnie jest to jedna z najpopularniejszych domen internetowych na świecie z liczbą 3,4 mln adresów.

7 kwietnia 2006 roku europejska domena .EU została udostępniona do powszechnej rejestracji. Jak podaje serwis Domeny.pl, obecnie jest to jedna z najpopularniejszych domen internetowych na świecie z liczbą 3,4 mln adresów.

Pomysł wprowadzenia .EU, z którą identyfikować mogliby się wszyscy mieszkańcy Starego Kontynentu, pojawił się w 1999 roku. 22 kwietnia 2002 roku Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie, dotyczące wprowadzenie końcówki .EU. W kolejnym roku wybrano organ nadzorujący nową domenę -  EURid (European Registry for Internet Domains). 

Dziś .EU jest jedną z najczęściej wybieranych domen. Z wynikiem blisko 3,4 mln aktywnych adresów znajduje się na 8. miejscu zestawienia najpopularniejszych końcówek, ustępując jedynie: .COM, .DE, .NET, .ORG, .UK, .INFO i .NL. Polacy są w pierwszej piątce wśród krajów najchętniej rejestrujących .EU. Wyprzedzają nas jedynie obywatele: Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii i Francji. Obecnie „polskich” adresów unijnych jest 206 tys.

Wybór europejskiej domeny to jednocześnie wyraźny sygnał, który wskazuje otwartość na klientów w całej Europie i zdolność do prowadzenia działalności na terenie naszego kontynentu - mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. „Takiego efektu nie można osiągnąć decydując się jedynie na krajową końcówkę adresu, jaką jest .PL. Dlatego też wiele firm opiera swoją promocję właśnie o końcówkę .EU” – dodaje Majerek.

Do popularyzacji domeny .EU przyczyniają się także liczne akcje promocyjne organizowane przez rejestratorów, np. serwis Domeny.pl (3 domeny .EU za 0 zł). Umożliwiają one zdobycie adresów WWW bez ponoszenia kosztów, zwiększając w ten sposób zainteresowanie europejską końcówką. 

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.