20.04.11, 22:33

Grupa ADV inwestuje w studio 3D - Xantus SA

Grupa ADV – holding spółek działających w obszarze komunikacji cyfrowej, innowacyjnych technologii oraz e-commerce – podpisała umowę inwestycyjną na zakup 50 proc. akcji w Xantus S.A., jednym z największych w Polsce studiów 3D.

Grupa ADV – holding spółek działających w obszarze komunikacji cyfrowej, innowacyjnych technologii oraz e-commerce – podpisała umowę inwestycyjną na zakup 50 proc. akcji w Xantus S.A., jednym z największych w Polsce studiów 3D. Szacowany koszt transakcji wynosi 3 mln zł. Umowa została sfinansowana ze środków pochodzących z emisji obligacji.

Akwizycja studia 3D Xantus przez Grupę ADV ma na celu rozwój portfela usług oferowanych przez Grupę oraz umacnianie jej pozycji w obszarze nowych technologii oraz komunikacji cyfrowej. Studio Xantus specjalizuje się w produkcji seriali animowanych, reklam telewizyjnych, komputerowych efektów specjalnych (VFX) oraz rozwiązaniach typu motion design.

Sztandarową produkcją studia Xantus jest kultowy serial animowany „Włatcy móch”. W portfolio studia znajduje się również kreskówka dla dorosłych „1000 złych uczynków”. W studiu powstały także efekty specjalne do takich produkcji, jak: „Dublerzy”, „Samotność w sieci”, a także seriali: „Usta Usta”, „Naznaczony” czy „Ranczo”.

Niespełna tydzień temu debiutowaliśmy na rynku podstawowym GPW obiecując inwestorom dynamiczny rozwój Grupy ADV, realizowany między innymi w drodze akwizycji. Właśnie podpisaliśmy umowę inwestycyjną, na mocy której staniemy się właścicielem 50% akcji jednego z największych i najprężniej działających w Polsce studiów 3D. Włączenie w struktury naszej Grupy podmiotu specjalizującego się w produkcji animacji, tworzeniu efektów specjalnych na potrzeby produkcji filmowych oraz rozwiązaniach typu motion design pozwoli nam poszerzyć portfolio oferowanych usług. Ponadto – wykorzystując efekt synergii między poszczególnymi spółkami z Grupy ADV – znacząco umocnimy naszą pozycję w segmencie komunikacji cyfrowej” – komentuje Konrad Pankiewicz, wiceprezes Grupy ADV S.A.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.