04.06.11, 21:30

Mniej polityki w serwisach TV

W kwietniu bardziej liczyły się sprawy społeczne, obyczajowe, tragedie czy przestępstwa – wynika z raportu "Cztery Stacje" wydanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

W ubiegłym miesiącu reporterzy telewizyjni pozwolili nam odpocząć od polityki. Temat ten był dopiero piątym najczęściej serwowanym w najbardziej opiniotwórczych serwisach informacyjnych. W kwietniu bardziej liczyły się sprawy społeczne, obyczajowe, tragedie czy przestępstwa – wynika z raportu "Cztery Stacje" wydanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Łącznie o polityce wyemitowano 119 materiałów. W poprzednim miesiącu było ich o ponad 50 więcej. W kwietniu najwięcej przygotowano tematów społecznych i obyczajowych (ponad 220). Związane było to głównie z okresem świąt wielkanocnych, a także z przygotowaniami do ślubu następcy brytyjskiego tronu - księcia Williama z Kate Middelton.

Ważną kategorią były także tragedie, katastrofy i wypadki. Media donosiły o konsekwencjach tsunami w Japonii oraz o wstrząsach wtórnych, jakie nawiedzały ten kraj. Bardzo dużo informacji dotyczyło zagrożenia radioaktywnego, związanego z uszkodzeniem reaktorów elektrowni jądrowej Fukushima. Część materiałów dotyczyła zamachu w mińskim metrze. Przed polityką w klasyfikacji tematów ogólnych znalazły się także przestępstwa i sądy oraz tematyka religijno-kościelna. To głównie ze względu na rocznicę śmierci Jana Pawła II oraz zaplanowaną na początek maja beatyfikację.

Zdecydowanie najczęściej podejmowanym tematem szczegółowym była tragedia narodowa pod Smoleńskiem, z uwagi na kwietniową rocznicę zdarzenia oraz kontynuowane śledztwo w tej sprawie. Reporterzy przygotowali niemal dwieście takich materiałów. Na drugim miejscu znalazła się beatyfikacja Karola Wojtyły, a na trzecim święta wielkanocne. Dużo mówiło się również m.in. o sytuacji w Libii, autonomicznych nastrojach społecznych na Śląsku czy Euro 2012.

W kwietniu partią najczęściej występującą w badanych telewizyjnych serwisach informacyjnych było Prawo i Sprawiedliwość. Jego przedstawiciele wystąpili w nich 261 razy. To częściej, nie tylko niż konkurencja z Platformy Obywatelskiej (155), ale także premier i przedstawiciele rządu razem wzięci (235). Relatywnie często w debacie publicznej głos zabierali również politycy Sojuszu Lewicy Demokratycznej (234). Przedstawiciele PiS-u w kwietniu występowali częściej niż politycy PO we wszystkich poddanych analizie serwisach - największą przewagę mieli w "Wydarzeniach", a najmniejszą w  "Wiadomościach".

Badanie dotyczy telewizyjnych serwisów informacyjnych: "Faktów", "Panoramy", "Wiadomości" i "Wydarzeń". Analitycy wzięli pod uwagę wszystkie materiały emitowane w tych programach od 1 do 30 kwietnia 2011 roku.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 13:06
| TV / VOD » seriale
Misja: Ratunek. Służby w akcji. Serial dokumentalny o ratownikach  w TVP1
Telewizja Polska rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  „Misja: Ratunek. Służby w akcji” ukazującego codzienną pracę ratowników.
07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.